Sajnos a német autóipar egyik óriása, a Volkswagen úgy tűnik, hogy nem igazán van mostanában a helyzet magaslatán, már ami a célul kitűzött értékesítésekre vonatkozik.
Kínában jelentős visszaesés tapasztalható a márka elektromos autóinak az eladásának tekintetében, amire a válasz egy európai szemmel brutális leárazás az ID.3 esetében. Hogy mindez mennyire tolja meg az aktuális negyedév számait, jó kérdés, de elkezdtek jönni a hírek arról, hogy Európa szempontjából sem túl kerek a történet mostanában.
Erről konkrétan a német Handelsblatt írt nem is olyan régen. A cikk szerint a kínai üzleti tevékenységének lassú fejlődését követően a Volkswagen az elektromos modelljei iránti alacsony kereslettel Európában is egyre inkább küzd. Konkrétan itt a németországi rendelések kerültek előtérbe, melyek jóval elmaradnak a márka ID-modelljeinek éves célértékétől.
A Handelsblatt egy kereskedői körökből származó bennfentesre hivatkozva közölte a hírt Németországban. A Volkswagen márka összes akkumulátoros elektromos modellje, azaz ID.3, ID.4, ID.5 és az ID.Buzz érintett a visszaesőben lévő számok kapcsán. A visszahúzódó értékesítési volumenről egyébként a VW szóvivője is említést tett, ám szerinte ez általánosan igaz az autók értékesítése kapcsán és nem csak az e-autókat érinti. Valami lehet a dologban, hiszen június végén mi is írtunk a VW visszafogott termelési rátájáról. Mindenesetre az jó hír a most vásárlóknak, hogy nagyon keveset kell várniuk új autójuk átvételére.
Emellett a Handelsblatt-cikk idéz néhány adatot a Marklines adatszolgáltatótól is: ezek szerint a VW közel 97 000 darabot gyártott le a fent is említett tisztán elektromos ID. modellekből 2023 januárja és májusa között Európában, de ebből csak nagyjából 73 000 darabot sikerült elpasszolniuk. A cikk szerint az ID.Buzz számai különösen fájóak a felső vezetésnek, hiszen idénre 440 000 eladott darabbal számolnak, ám az eladott darabok Európában kicsivel 5000 felett járnak csupán. Érdekesség, hogy a Tesla ugyanezen időszak alatt egyedül a Model Y-al 100 000 darabos eladást tudott produkálni.
A Handelsblatt által megkérdezett több kereskedő a magánvásárlók visszafogottságát elsősorban a csökkentett elektromos támogatással, a magas inflációval és a VW elektromos autók továbbra is viszonylag magas áraival magyarázta. Ezen megkérdezett kereskedők azonban megerősítették a VW meglátását a belsőégésű modellek eladásai kapcsán, vagyis azok iránt is visszaesőben van a kereslet.