A technológia fejlődés nem állhat meg csak azért, mert egy komponens hiányzik, így van ez az Audi esetében is. A négykarikás márka elektromos modelljei ma még a hatékonynak nem nevezhető, sokrétű padlómezekre épül fel, így a gyártás is sokba kerül a sokféle technológia használata végett.
Elég csak a Q4 e-tron (MEB), vagy éppen az érkező Audi A6 e-tron (PPE) párosát megnézni, látható, hogy csak itt kétféle padlólemezt kell használnia az Audinak. És akkor még ott a J1, ami pedig olyan csodás autóknak ad alapot, mint az Audi e-tron GT, vagy éppen a Porsche Taycan.
Pont ezért döntött úgy a négykarikás vállalat, hogy ideje rendet tenni, így érkezett meg 2022-ben a PPE (Premium Platform Electric). Sokáig mondjuk nem tudott szerepelni, hiszen már annak bevezetésé előtt arról döntött a Volkswagen Csoport, hogy 2024-től egységesen az SSP padlólemez lesz a konszern minden autójának alapja, kivéve a legfelsőbb kategóriákat.
Az SSP 800 V-os technológiát kínál majd és számos akkumulátor-kémiát támogat, beleértve az LFP-t, az LMO-t és az NMC-t. Van azonban egy kis baj, mégpedig az, hogy az SSP késni fog. A 2024-es rajt helyett a vállalatcsoport ma már inkább a 2026-ot célozta be, mint esélyes indulást.
Ez pedig úgy hírlik, hogy az Audi nem akarja kivárni, legalábbis az Automobilwoche szerint. A cikk értelmében története során az Audi először fontolgatja, hogy külső beszállítótól vásárol padlólemezt, ráadásul egy kínai versenytársától. Ez azért lehetséges, mert a csoport SSP megoldása késik és az Audi nem tud (nem is akar) várni arra. A német értesülés szerint július 11-én rendkívüli felügyelőbizottsági ülésre kerülhet sor a témában. A Volkswagen-csoport vezérigazgatója, Oliver Blume állítólag jóváhagyta a tervet, az Audi pedig már tárgyal a gyártókkal.
A jelentés nem említi, hogy az Audi mely gyártókkal beszél a témában. De több jelölt is szóba jöhet. A Geely például már a SEA elektromos architektúrájának premierjén bejelentette, hogy nyílt forráskódú megoldásként szeretné elérhetővé tenni azt más gyártóknak. De a képben lehet még a Foxconn is (MIH padlólemez, direkt licencelési célokra), vagy a BYD, a FinDreams megoldásával. Ez utóbbi esetében csak a hajtáslánc és akkumulátor megoldás bérelhető.