Jávorszarvas-teszten az elektromos Volkswagen ID.Buzz

0

Úgy tűnik, hogy a jó öreg jávorszarvas-tesztet nem ússza meg egyetlen új autó sem. A téma nagy ismerője, a KM77 csapata, akik előszeretettel nézik meg különböző járművek esetében, hogy azok miként szerepelnek a kitéréses manőveren alapuló teszten. Ezúttal a Volkswagen retró kisbusza, az ID.Buzz került a srácok kezei közé, akik nem voltak restek gyorsan ki is pakolni a bójákat a szokásos tesztpályára.

A furgonok és kisbuszok nem arról híresek, hogy sportosan lehetne csapatni velük, de persze azért itt is vannak kivételek. Az ID.Buzz a Volkswagen MEB padlólemezére épül fel, hasonlóan az ID.3-hoz, vagy éppen az Audi Q4 e-tron-hoz. Így jogos a kérdés, hogy miért ne lehetne megvizsgálni, miként viselkedik a MEB egy kicsit magasabb felépítménnyel.

Az alábbi videón megkapjuk a kérdésre a választ, amiben még nem az új AP550-es hajtáslánccal szerelt ID.Buzz látható. A tesztelt furgonon Continental EcoContant 6 abroncsok voltak. A videóban igazából két teszt is látható, az első egy szlalom-pályán való végig haladást mutat be. Az elektromos ID.Buzz 25,7 másodperc alatt teljesíti a tesztet, ami könnyedén felülmúlja például a VW Multivan 1.4 eHybrid 26,5 másodperces értékét.

A jávorszarvas teszt már nagyobb kihívást jelentett. Az első próbálkozás 76 km/h-s belépési sebességgel történt a bójákkal kirakott tesztpályára, amivel sajnos fel is borított ezekből az ID.Buzz. A tesztet végül 71 km/h-nél sikerült lehozni. A 81 km/h-val megtett kísérlet pedig teljesen esélytelen volt.

Ennek ellenére nem hinném, hogy a Buzz esélyeire ez a teszt bármilyen negatív hatással lenne. A jelenleg nálunk vendégeskedő tesztautót rengetegen megnézték, fotózták. A Volkswagen sikeresen építette fel köré a legendás T1 Transporter utódjának képét a Buzz esetében. A Hannoverben készülő furgon gyártását tavasszal pörgette fel a Volkswagen itt, az első kiszállítások idén év végén indulhatnak el.

Aki pedig esetleg hétszemélyes verzióra feni a fogát, annak jó eséllyel akár már jövőre lesz lehetősége venni egy ilyet, akár Európában is. A hosszított tengelytávú furgon esetében érkezik a már korábban bemutatott friss hajtáslánc is, az APP550, amiben hatékonyabb hőszivattyú, 210 kW teljesítmény (ez jelenleg 150 kW) és 550 Nm nyomaték is benne van. Akik pedig igazán vadulnának a furgonnal, azoknak elérhető lesz a GTX verzió is.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!