A Porsche Mission X lehet a leggyorsabb közúti elektromos autó

0

Az egészséges versenyszellem mindkét félnek jó, hiszen ez által válnak jobbá, felkészültebbé. Ha pedig ez a versengés technológiai vállalatok között zajlik, akkor azzal végső soron maguk a vásárlók is jól járnak. Hiszen a versengés-okozta fejlődésből ők is profitálnak azáltal, hogy a fejlesztések lecsorognak a termékek tudásába is.

Napjaink egyik dinamikusan fejlődő iparága az elektromos autók fejlesztése és gyártása és ha van terület, ahol a versengés végül megjelenik a termékben is, az tipikus ez. Az egyik ilyen „el classico” a Porsche és a Tesla bajuszakasztása a németországi Nürnburgringen, ahol folyamatosan egymást übereli a két gyártó azzal, hogy egymástól happolják el a leggyorsabb, sorozatgyártásban készülő elektromos autó címét. A két kihívó fél volt eddig a Tesla Model S Plaid, illetve a Porsche Taycan Turbo S.

Idén 75 éves a Porsche (1948), aminek tiszteletére bemutattak egy új, minden eddigi elektromos modelljüknél erősebb és durvább autót, ez lett a Mission X. A Porsche szerint az autó hajtáslánca „ultramagas-teljesítményű, de egyben hatékony”, bár specifikációkról nem beszéltek a bejelentéskor, azonban 4 fő pontban összegezték, miként képzelik el az újdonságot:

  • Ez lesz a leggyorsabb közúti személyautó, amit a Nürnburgringen be is fognak bizonyítani.
  • Az erő-tömeg arány a Mission X esetében: 0,997 kg tömeg jut minden egyes lóerőre.
  • A leszorítóerő a 911 GT3 RS értékénél is jobb lesz.
  • 900 V-os rendszerfeszültség, a Taycan Turbo S töltési teljesítményének kétszeresét kínálva.

Nem véletlenül említette meg a Porsche a híres versenypályát, a Mission X első megmérettetése ugyanis itt lesz. Az 1 LE/kg – teljesítmény/tömeg arány szintén brutális érték, különösen közúti autók esetében. A Lotus Evija az egyetlen elektromos autó, amely hasonló teljesítmény/tömeg arányt (1970 LE 1680 kg-os autóban) képes felmutatni.

A Porsche szerint a Mission X leszorítóereje nagyobb lesz, mint a GT3 RS, amely a szakma legjobb leszorítóereje 409 kg (900 font) 200 km/h-nál. Mission X aktív aerodinamikát használ majd, ez segít növelni a sebességet a hosszú egyenesekben, de javítja az aerodinamikai hatékonyságot is, ami azt jelenti, hogy kevesebb energiát pazarol, így kisebb tömegű akkupakkra van szüksége.

A Mission X teljes teste szénszállal megerősített műanyagból (CFRP) készül, mely segít magasan tartani a teljesítmény-tömeg arányt. Az utastérben minden a versengést szolgálja és ebben az autóban is megjelenik a „Yoke” -stílusú kormánykerék is. Az akkumulátor a sofőr mögött, nem pedig alatta lesz, ez valamivel magasabb súlypontot jelent, de lehetővé teszi egy rövidebb jármű megépítését. A Porsche hivatalosan még nem kötelezte el magát a gyártás mellett, de szinte biztos, hogy valamilyen formában meg fog valósulni a Mission X.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!