A kínai BYD európai jelenléte nagyjából tavaly októberben kezdett körvonalazódni, ugyanis akkor jelentette be a márka, hogy első körben három, tisztán elektromos autóval támadják le Európa autópiacát. Ezek a modellek a BYD Atto 3, BYD Tang és a négyajtós Han.
Nos, a BYD nem ül a babérjain és gyorsan szeretné bővíteni elektromos portfólióját az öreg kontinensen, így az elektromos trió jövőre már ötfőssé bővülhet. Pere Brugal, a BYD európai értékesítési vezetője az Automotive News-nak elmondta, hogy a BYD Seal Európában is elérhető lesz 2023 folyamán. Emellett a BYD erősen fontolgatja, hogy Európába hozza a Dolphin kompakt elektromos járművét is.
Kínálat tehát már van és lesz még komolyabb is a közeljövőben elektromos BYD személyautókból, ám ezek mindegyike Kínában készül és hajókon érkeznek Európába. A bevezetőben részletezett kínálatot látva igazából csak idő kérdése volt, hogy a BYD európai gyártásindításáról mikor indulnak be a pletykák, vagy a félig hivatalos infók. Az első ilyen tavaly decemberben bukkant fel, akkor a BYD alelnöke, Stella Li a Bloombergnek elárulta, hogy a kínai elektromos autógyártó első körben egy személyautó-gyárat is felépítene Európában. „Igen, nem csak egyet, hanem kettőt is akár” – idézi a lap Stella Li alelnököt. Helyszínről akkor még nem esett szó.
Pár héttel később aztán a Wall Street Journal legújabb cikkében azt olvashattuk, hogy miközben a Ford leállítja az egykoron legkelendőbb Ford Focus gyártását a németországi Saarlouis-ban található gyárában, eladja a gyárát Kína legnagyobb elektromos autógyártójának a BYD-nek. Ám nem valószínű, hogy ebből lesz valami, mert a BYD „európai stratégiája az új üzemek építését részesíti előnyben, nem pedig a meglévők átvételét”.
A BYD európai gyára, vagy gyárai kapcsán azóta sem jött újabb infó, viszont a márka egyik szóvivője (vélhetően engedéllyel) arról beszélt a kínai CarNewsChina-nak, hogy már a helyszín keresésénél járnak és több ország is versenyben van a gyár megnyerése ügyében, ezek Németország, Franciaország és Spanyolország. Konkrétumok ezeken felül még továbbra sem ismertek, de ami biztos, hogy az Egyesült Királyság kiesett a BYD látóköréből, elsősorban a Brexit-okozta helyzet miatt.