Lehet a dolgokat fél gőzzel, vagy teljes erőbedobással csinálni. Viszont teljesen érthető, ha először megvizsgálásra kerül az, hogy milyen feltételekkel lehet meglépni egy teljes technológiai váltást. Főleg egy olyan kritikus szervezet esetében, mint egy rendőrkapitányság.
A tisztán elektromos rendőrautó ötlete nem újdonság és az elmúlt pár évből már számos példát láthattunk arra, hogy a rendőrség és az elektromos meghajtás jó barátok. Ráadásul nem is akármennyire, hiszen negatív hír, vagy probléma egyelőre nem látott napvilágot, pedig az elektromos meghajtás ellenzői bizonyára kapva kaptak volna a lehetőségen, hogy a problémák meg legyenek szellőztetve.
Az előnyök között bizonyára nyomos érv tud lenni az, hogy az üzemeltetés és karbantartás költségei az évek alatt egyre inkább szemmel láthatók egy belsőégésű rendőrautóhoz képest, hiába drágább az elektromos. Eddig azonban még nem volt példa arra, hogy egy rendőrkapitányság a komplett flottáját elektromosra cserélné.
Az első ilyen, csak tisztán elektromos autókból álló flottával szerelt rendőrség az Egyesült Államokban lesz, konkrétan Dél-Pasadena területileg illetékes kapitánysága szánta rá magát a történelmi lépésre. A nagy hírről természetesen a helyi médiumok is írtak, köztük a Pasadena Star News.
A hír értelmében az ottani rendőrség megszabadul a mostani, belsőégésű motorral szerelt állományától és helyükre, összesen 20 darab elektromos autó érkezik, első körben 10 darab Tesla Model Y. A későbbiekben további 10 Tesla érkezik majd, köztük több Model 3. Az autók töltését sem bízza a véletlenre a kapitányság, hiszen 9 darab gyorstöltő (vélhetően Tesla Wall Connector) és még egy DC villámtöltő is telepítésre kerül a rendőrségi parkoló területére.
A dél-pasadenai önkormányzat egyik képviselője, Michael Cacciotti szerint a legkorszerűbb közbiztonsági járműtechnológiák beszerzése egyben támogatja a város Klíma Akciótervét is. Az illetékesek 2022 szeptemberében szavazták meg ezt a történelmi lehetőséget. A rendőrség aktuális autóparkja amúgy is cserére szorult volna, hiszen elérték a gazdaságos üzemeltetés határát. Innen pedig már csak egy lépés volt, hogy megszavazzanak egy magasabb kezdeti költséggel járó beszerzési költségkeretet, amit jócskán megszolgál majd az e-autók üzemeltetésével megmaradó pénz a kasszában.