Nagy sürgés-forgásra lettem figyelmes néhány hete a Hunyadi úti Kia szalon előtt, mikor a Pappas Auto telephelyére vittem vissza egy tesztautót. Megörültem, ugyanis egyből arra gondoltam, hogy megérkezett az 576 lóerős Kia EV6 GT modell és azért a nagy csinnadratta.
A tesztautó leadása után egyből a Pappas Auto Magyarország, Kia márkavezetője, Leib Norbert felé vettem az utam, hogy megnézhessem a GT-t. Norbert azonban elkeserített! Sajnos nem az a tisztán elektromos autó érkezett meg, ami elnyerte idén a Világ Sportautója díjat.
A Kia márkavezetője ellenben büszkén újságolta egy kávé mellett, hogy a világ legjobb Kia kereskedései közé került a Hunyadi úti Kia szalon, ezért a felhajtás. Azaz a Hunyadi úti Kia szalonja nyerte el a márkakereskedések három százalékának járó Kia Platinum Prestige* díjat 2023-ban.
Gratuláltam, hisz nem egy mindennapi díjról van szó.
Továbbá megtudtam, hogy a Kia is az elektromos autók irányába indul el. A Kia-nál az áttörést a 2014-től piacra dobott tisztán elektromos Soul jelentette, amit 2014 februárjában, a Chicago Auto Show-n mutattak be a nagyközönségnek. A formabontó Soul EV elektromos modell rendkívül megosztó volt, óriási minőségbeli változtatásokkal gurult le a gyártószalagról ezelőtt közel tíz éve. Valakinek első látásra szerelem volt, míg akadtak olyanok is akiknek ingyen sem kellett volna. Mit sem törődve az ilyen negatív előítéletekkel a Pappas Auto 2016. januárjában adta át az első szerencsés tulajdonosnak az első tisztán elektromos Kia modellt Magyarországon.
Majd egy csendesebb időszakot követve, 2016-ban mutatta be a Kia a Niro-t, ami már dobta a csupán belsőégésű motort és egyből egy hibrid, plug-in hibrid és tisztán elektromos kivitelben debütált a Chicago Auto Show-n. Itt már látni lehetett, hogy a Kia egyre komolyabban gondolja az elektromosítást, hiszen nem egy meglévő modelljét alakította át elektro-kompatibilissé, hanem az elektromos jövőt szem előtt tartva fejlesztették a modellt. Nem meglepő, hogy 2020-ban és 2021-ben is az e-Niro volt Magyarország legnépszerűbb elektromos autója, melyből szintén a Pappas Auto értékesítette a legtöbbet hazánkban.
Az anyavállalat, a Hyundai Motor Company úgy gondolta, hogy nem állhat itt meg, és 2021. március 15-én mutatta be a Kia EV6 külső és belső dizájnját. A világpremiert 2021. március 30-án tartották és 2021. április közepétől már Magyarországon is előrendelhető volt az első 50 darab EV6, ami kevesebb, mint 24 óra alatt gazdára is talált. A különc és merészebb megjelenésével az EV6 2022-ben az ÉV Autója díját is bezsebelhette.
Nem csoda, hiszen egyre több olyan ügyfél tér be a Hunyadi úti Kia szalonba aki egyértelműen a környezetbarát elektromos hajtást keresi. Azonban akadnak olyan érdeklődök is, akiknek a mindennapi használati rutinjához javasolják az értékesítők az akkumulátoros hajtást. Itt is felmérik a Pappas emberei, hogy kinek mi a szokása, ki hogyan él. Ha már körvonalazódnak a mindennapi megszokott teendők, akkor abból már le tudják vonni az értékesítők azt, hogy alkalmas-e a vásárlónak az elektromos hajtás vagy nem.
Nyilván, valaki egyből tudja, hogy mit akar. De vannak olyanok is akik nem. Azonban egyre nyitottabbak a vásárlók az elektromos autózásra és nem kell győzködi az ügyfeleket arról, hogy az e-autózás jó dolog. Tehát a köztudatban átment, hogy mik az előnyei az akkumulátoros autónak és mik az esetleges hátrányai. De, az emberek alapvetően nincsenek ellene – világosít fel a Kia márkavezetője.
A márka megítélése is folyamatosan javult az elmúlt években, továbbá óriási minőségi változáson is keresztülment a Kia. Nem véletlenül mer hét év garanciát adni a dél-koreai autógyártó a modelljeire. A Pappas családon belül a Kia márka szerencsés helyzetben van az európai piacon. Van perspektíva, előre tudják, hogy mit akarnak. És jobbnál jobb elektromos autókat mutatnak be.
Akárcsak az EV6 GT modell, ami (korábbi pletykák szerint) az alábbi kis videóban búcsúztatta el az ikonikus Kia Stinger belsőégésű modellt, melynek a gyártása megszűnik és a tisztán elektromos GT-nek adja át a helyét.
*A Platinum Prestige díj a Kia kiválóság díja, ami valójában egy elismerés a kiváló munkának. A díjnál nem kereskedéseket, hanem egyes telephelyeket értékelnek és kizárólag egy évig lehet használni az ehhez kapcsolódó elismerést. Továbbá a döntés teljesen függetlenül történik a szöuli központban. A felmérés a teljes kereskedői tevékenységet átöleli az infrastruktúrán át az értékesítési KPI-okig, forgalmi, piaci részesedési adatokat, ha rendelkezésre áll használtautó adatokat is beleértve, természetesen ugyan ez a vevőszolgálati területre és megfűszerezve az ügyfélelégedettségi adatokkal.