Csökken a Tesla részesedése az amerikai elektromos járművek piacán

0

Több média a napokban arról számolt be, hogy a Tesla részesedése csökkenésnek indult az amerikai elektromos járművek piacán. „A versenytársak megérkeztek és átveszik az irányítást.”

Tudjuk, hogy a Tesla évek óta uralja az elektromos járművek piacát több országban, de leginkább az Egyesült Államokban. Az „uralkodó” szó nem túlzás, ugyanis más autógyártók elektromos modelljeinek jelentős növekedése ellenére is meg tudta tartani a Tesla a 60-70%-os piaci részesedést. Az utóbbi hónapokban mégis valami megváltozott.

Az AutoNews legfrissebb jelentése szerint a Tesla 95 829 új járművet regisztrált az Egyesült Államokban 2023 első két hónapjában. Ez 35 százalékos növekedést jelenthet a tavalyi év azonos időszakához képest, azonban csak 3,7 százalékos növekedést jelent 2022 novemberéhez és decemberéhez képest.

A Tesla elektromos járművek piaci részesedése a 2022 januári és februári 72 százalékról idén ugyanebben az időintervallumban 58 százalékra esett. A csökkenés fő oka nagyon egyszerű, amit egyszerűen versenynek hívhatunk. Más autógyártók minőségibb, erősebb és talán megbízhatóbb járműveket kínálnak azokon a piacokon, melyeket korábban a Tesla uralt.

Karl Bauer, az iSeeCars.com vezető elemzője elárulta az Automotive Newsnak, hogy „minden hónapban újabbnál újabb elektromos járművek érkeznek a bemutatótermekbe.” Továbbá elárulta azt a tényt, hogy a nem Teslától származó új elektromos járművek regisztrációja 151 százalékkal nőtt az elmúlt hónapokban. Az emelkedést a Chevrolet, a Ford és a Volkswagen elektromos modelljei vezetik. Az okok között szerepel a megnövekedett termelés és a megfizethetőbb minőségi járműkínálat.

Ennek ellenére a Tesla hatalmas előnnyel vezeti a versenyt. Az 58 százalékos piaci részesedésével a Tesla mérföldekkel megelőzi a második helyen álló Chevroletet (8,5 százalék) és a harmadik helyen álló Ford-ot (6,4 százalék) az amerikai piacon.

Az AutoNews szerint Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója többször jelentősen csökkentette a legtöbb modelljeinek az árait annak érdekében, hogy távol tartsa a versenytársakat, és elérje az idei évre kitűzött 50 százalékos globális értékesítési növekedést. Minden erőfeszítése ellenére a kereslet továbbra is enyhül. Musk azonban nem hibáztatja az autóit. Szerinte a magasabb kamatlábak az okai a Tesla növekedésének megtorpanásának, de elismeri, hogy a Teslának valóban megfizethetőbbé kell tennie járműveit, hogy új vásárlókat találjon.

Bauer szerint ez a gondolkodásmód hibás lehet. Amint azt az AutoNews-nak elárulta, bár a Tesla megengedheti magának, hogy csökkentse az árakat iparágvezető haszonkulcsai miatt, ez csak átmeneti megoldás lehet. „Soha egyetlen autógyár sem oldotta meg problémáit árcsökkentéssel” – mondta Bauer az AutoNews-nak . „Ez a taktika hosszú távon is károsíthatja a márkát.”

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!