33 százalékkal emeli az elektromos autók értékesítési céljait a Kia

0

A Kia ismét megnövelte 2030-ra vonatkozó elektromosautó-eladási előrejelzését, és addigra évi 1,6 millió elektromos járművet szeretne eladni.

Egyre másra jönnek a hírek arról, hogy az autógyártók bővítik a legyártott darabszámokról alkotott előrejelzéseiket. Bizonyára ezeken a nyilatkozatokban van egy nagy adag bizakodás és optimizmus. De azért az jelent valamit, ha a hivatalosan kijött számokon emel egy adott márka.

Ezúttal a dél-koreai Kia vezetősége döntött úgy a tapasztalható keresletélénkülés kapcsán, hogy megnöveli azon autókra vonatkozó előre jelzett darabszámait, melyek tisztán elektromos meghajtásúak. A Kia egyre ambiciózusabb az elektromos járművek értékesítése terén, legújabb előrejelzésük szerint 2030-ra már évi 1,6 millió elektromos autót adnának el. Ezen felül a Kia még az addig elérhető eredményeit is újra értelmezte természetesen felfelé irányozva a várakozásokat. 2026-ban és az azt követő években 1 millió legyártott és eladott elektromos autóval számol a Kia.

Ezek 33, illetve 25 százalékos növekedésnek felelnek meg az egy évvel korábbi prognózisokhoz képest. 2022-ben a márka az Investor Day nevű rendezvényén még évi 870 000 BEV-el számolt 2026-tól, míg 2030-tól évi 1,2 millió autót reméltek évente értékesíteni. A több eladott autóhoz természetesen nagyobb profitról szóló várakozások kapcsolódnak: 2030-ban az árbevétel meghaladhatja a 110 milliárd eurót és autónkként 10 százalékos árrést remél a Kia.

A fenti várakozások eddig csak a BEV, vagyis tisztán elektromos modellek kapcsán bejövő eredményekről szóltak, azonban a Kia manapság és a következő pár évben is fog PHEV, illetve hibrid járművet gyártani. Ezen hajtásláncok területein is növekedtek az elvárások, igaz nem olyan nagy volumenben, mint a tisztán elektromos modellek kapcsán. A Kia ezen hajtásláncok kapcsán 2022-ben még csak 4 milliós eladást vizionált, de a legfrissebb előrejelzések már 4,3 millió eladott autóról szólnak.

Arról egyelőre semmi konkrét nincs, hogy a Kia hogyan és milyen elektromos modellekkel akarja végig vinni a tervét, de az EV-termékcsalád, illetve a Niro sikerét látva nem sok kétség van, hogy valósak a Kia számításai. Az EV6 már önmagában egy komoly siker a vállalat történetében és már úton vannak az SUV-testvérek is, az EV5 és az EV9.

Az újdonságok kapcsán annyit tudni, hogy ezek is az E-GMP padlólemezre épülnek meg és az EV5 a kisebb, míg az EV9 a nagyobb testű autókat kereső vásárlókat célozza meg.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!