Így teljesít a legolcsóbb Tesla Model 3 a jávorszarvas-teszten

0

A Tesla járműveit igen masszív és valljuk be, megalapozott rajongás övezi. Persze ha nagyon keressük, a Tesla autóiba is bele lehet kötni, de ha bizonyítani kell, mint autó, akkor azért nem nagyon marad alap a kötekedésnek.

Mint szinte minden autónak, úgy a Tesla Model 3-nak is meg kellett már mérettetnie magát több szituációban. Legyen szó Euro NCAP töréstesztről, vagy éppen a híres jávorszarvas tesztelésről (Long Range verzióval elvégezve), a Model 3 mindig a legjobbak között teljesített. Utóbbi tesztet 2019-ben csinálták meg a típuson, akkor az alábbi eredményt hozta az autó:

Azóta eltelt néhány év és egy újabb Model 3 variáns került a tesztpálya aszfaltjára, ezúttal a Standard Range Plus. A tesztet a Teknikens Värld csapata végezte el. A mostani teszt alanyáról tudni kell, hogy ez az egyszerűbb, így kedvezőbb árú Model 3-ak egyike, amiben 60 kWh kapacitású akkupakk lapul. A videó szerint a tesztet elvégző autó 1830 kg tömegű volt üresen, míg púpra pakolva 2139 kg volt a vizsgázó tömeg.

A tesztet elvégző pilóta szerint az autónak semmilyen gondot nem okozott az autónak a kitérő manőver elvégzése 72 km/h sebességnél. Némi alulkormányzottság volt tapasztalható, de abszolút nem zavaró mértékben. Az autó tapadását és annak kiegyensúlyozottságát szintén jónak ítélték meg. A némileg magasabb, 76 km/h sebességű manőverkezdés is játszi könnyedséggel volt bevehető.

A kitérő manőver teszt, ismertebb nevén a jávorszarvas teszt, arra szolgál, hogy egy autó mennyire biztonságosan tud kikerülni egy hirtelen felbukkanó akadályt. Az elnevezés Svédországból ered ahol 1970 óta végeznek az új autókon hasonló teszteket. A jávorszarvasok, akár 800 kilósak is lehetnek és a gímszarvassal ellentétben nem szökellenek tova az úton, ha valami közeledik feléjük, hanem csak úgy ácsorognak tovább, mintha mi sem történne, ezért tényleg csak kikerülni lehet őket. A teszt nemzetközi hírnevet 1997-ben szerzett, amikor a Mercedes-Benz A osztályú autója megbukott ezen a teszten, a gyors manővertől felborult az autó. A teszt után számos változtatást végzett a Mercedes, hogy biztonságossá tegye az A osztályos autóit (ami végül az ESP menetstabilizátor kifejlesztését vonta maga után.)

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!