A Toyota hivatalosan is megkezdte a tisztán elektromos bZ3 névre keresztelt szedánjának a gyártását Kínában. A bZ3 nagyjából akkora, mint egy Camry és valamivel több mint 27 000 dollárról indul, ami nagyjából 10 millió forint.
A bZ4X SUV bemutatója után a Toyota egyértelművé tette, hogy a közeljövőben további tisztán elektromos autókat akar piacra dobni, holott a japán gyártó szerint nincs kereslet az elektromos autókra. Az egyik ilyen újdonság a bZ kínálat legújabb tagja amit nemes egyszerűséggel csak bZ3-nak nevezett el a Toyota. A Toyota a nulláról fejlesztette ki saját elektromos autóknak szánt platformját, miközben lassú és biztos léptekkel halad az elektronosítás felé. Az szinte biztos, hogy az E-TNGA platform a jövőben számos tisztán elektromos Toyota modellt vet ki magából.
A szedán formából a bZ3 lesz az az elektromos autó melynek megkezdték a sorozatgyártását az elmúlt napokban. Majd rá egy évre az öreg kontinensen, Európa piacain is megjelenhet a tisztán elektromos bZ3. Legalábbis a pletykák arról szólnak.
A Toyota bZ3 belső terében egy nagy álló érintőkijelző található, továbbá öt személynek ülőhely. A Toyota egyelőre nem közölt túl sok információt a hajtásláncról, de annyit tudunk, hogy Kínában két változatban fogják kínálni az újdonságot. Az egyiket 135 kW teljesítményű villanymotorral, 303 Nm nyomatékkal és 517 kilométer CLTC hatótávval, ami egy 49,9 kWh-s akkumulátort kap. A másikat pedig 180 kW-os villanymotorral és 65,2 kWh-s akkumulátorral, ami akár elérheti a 600 kilométeres hatótávot egyetlen töltéssel. Persze a Kínában használatos mérési szabvány szerint.
A Toyota bZ3 elektromos autóhoz a BYD szállítja a villanymotort, elektronikát és az akkumulátort. A 4725 mm hosszú, 1835 mm széles, 1475 mm magas és 2880 mm tengelytávú bZ3-at a Toyota és a FAW közös vállalkozása által üzemeltetett New Energy Plant üzemben fogják gyártani.