Teljesen elektromos autók gyártására alakul át a SEAT spanyol gyára

0

A belsőégésű motorral szerelt autók ebben az évtizedben igen jelentős mértékben fogják majd a terepet átadni a tisztán elektromos meghajtású modelleknek. Szinte az összes nagy márka bejelentette átállását az új technológiára 2030-ig.

Most a SEAT is elindul történetének legnagyobb átalakulásán, hiszen a fő üzemük Martorell mellett 2025-től csak elektromos autókat fog gyártani.

A Volkswagen Csoport összességében igen nagy lendülettel indult neki az átalakulásnak, melynek végére nem lesz belsőégésű motorral szerelt új autója a kínálatban. A Csoport által tömörített márkák jelenleg az átállás különböző szintjein állnak és talán a SEAT esetében mondhatjuk el leginkább, hogy van még hova fejlődni. Mindez hamarosan megváltozik. A SEAT jelenleg egyetlen BEV-modellel van jelen a VW Csoport életében, ez a Born, amit 2020 végén már megismerhettünk.

A Magyarországon jelenleg közel 18 millió Forinttól elhozható Cupra BORN. Az első elektromos SEAT gyártása az indítás óta a németországi Zwickauban készül, hasonlóan a Csoport többi elektromos autójához amik a MEB padlólemezre épülnek. Adhatja magát a kérdés, hogy miért nem a SEAT spanyol gyárában, Martorellben? A válasz egyszerű, eddig ott nem voltak felkészülve az elektromos autók gyártására.

Ezen változtat most a SEAT, legújabb sajtóanyaguk szerint. Az 1993-ban átadott gyár idén ünnepli 30. születésnapját, a születésnapi ajándék pedig a jövő biztosítása az üzem számára. Ez azt jelenti, hogy a VW Csoport 3 milliárd euró értékben fogja átalakítani az üzemet, hogy 2025-től itt is kizárólag csak elektromos autók készülhessenek. Kiszorítva a jelenlegi, belsőégésű motorral szerelt modellek gyártási volumenét.

Az üzem átalakítása után a VW minden spanyol gyártói érdekeltsége (többek között az új akkugyár Valencia mellett) a martorelli gyártás támogatását fogják szolgálni. Ott ahol a dolgok jelen állása szerint a Csoport a kicsi, belépő szintű, így vélhetően kedvezőbb árú elektromos modelljei készülnek majd, de nem csak SEAT\Cupra logóval. Innen gördül ki majd többek között az Urbanrebel is.

A jövő tehát fényes a SEAT spanyol gyára számára, Zwickau mellett Martorell lesz már biztosan a BEV modellek gyártásának legfontosabb bázisa. Az itten üzem egyébként 1993-ban nyitotta meg a kapuit, 34 hónapos építkezés után, melynek akkor 244,5 milliárd Pezó értékben építettek meg. Az első autók, amik itt gördültek le a szalagokról egy 2. generációs SEAT Ibiza és egy 1. generációs Cordoba voltak. Az üzemben ma 12 ezer dolgozik, ami 400 focipályányi területen fekszik.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!