Úgy tűnik, hogy a Volkswagen valóban komolyan gondolja azt, hogy meg fogja tartani napjaink legsikeresebb, vagy éppen már ikonként megszilárdult típusjelzéseit. Ennek meg is érkezett első bizonyítéka, az ID.Tiguan elektromos autó.
A Golf kapcsán az elmúlt hetekben több találgatás is körbejárta a világsajtót, melyek egyrészt szóltak a Golf jövőjéről, valamint a Volkswagen világhírű márkaneveinek átemeléséről a 21. századba. Ezen típus esetében még semmi konkrétum nincs, ám Thomas Schäfer márkafőnök szavai úgy tűnik, lassan tényekre váltható lesz:
„Megmaradunk az ID elnevezés logikája mellett, de egyes ikonikusabb modellünk tovább viszi majd a nagy neveket.”
Csütörtök délután egy szakszervezeti nagygyűlés volt Wolfsburgban, melyre még az ország jelenlegi kancellárja, Olaf Scholz is meghívást kapott. A témák elsősorban a wolfsburgi gyár helyzetét taglalták és az eseményen bejelentettek egy új, tisztán elektromos crossovert, ami a márka legkeresettebb modelljét és az ID. család nevezéktanát párosítja majd össze. 2026-tól készül majd tehát Wolfsburgban az ID.Tiguan.
Jelenleg nem túl rózsás a helyzet Wolfsburgban, hiszen a Trinity-projekt beindítását eredetileg 2026-ban kezdték volna meg itt, amihez komplett gyárbővítést is jóváhagytak tavaly márciusban. Erre 2 milliárd eurót irányzott elő a márka.
Ez eddig szép és jó, ám sajnos jelenleg elég komoly alapanyag és mikrocsip-hiány van a világban, aminek egyelőre nem látszik a vége. Ennek egyik következménye, hogy a jelenlegi fő wolfsburgi üzem sem tud jelenleg teljes kapacitással működni. A munkások rövidített műszakban dolgoznak és várják, hogy valami történjen. A rendelkezésre álló alapanyagok az elmúlt időszakban a márka drágább, nagyobb hasznot hozó modelljeibe kerültek, amiket sok esetben nem is Wolfsburgban szereltek össze.
Ezt az űrt tölti majd be a már hivatalosan is létező ID.Tiguan a vállalat szerint. A gyártás pontos indításának csak az éve ismert, a típusról pedig csak annyi tudható jelenleg, hogy a MEB-Plus padlólemezre épül meg. A típus az elmúlt években folyamatosan bővülő hasznot hozott a vállalatnak, míg a Golf iránt folyamatosan csökken a kereslet, így érthető lépés volt a vállalat részről, hogy a Tiguan lett az első modell, amit összeboronáltak az ID márkanévvel.