A Volkswagen 2025 elejéig mintegy 460 millió eurót fektet be a wolfsburgi főüzemének átalakításába. A beruházás főként a nemrég bejelentett, megújulás előtt álló ID.3 gyártásának előkészítésére irányulnak.
A megújult kompakt elektromos ID.3-nak a gyártása 2023 elején kezdődik Wofsburgban, de kezdetben zwickaui elemekkel rakják itt össze az elektromos Volkswageneket. Majd 2024-től indul be a teljes ID.3 gyártás, melynek csúcspontja 2025 végére fejeződhet be.
A Volkswagen legújabb közleménye szerint a munkaerő felkészítése jelenleg is zajlik. „Ezekkel a döntésekkel és befektetésekkel szeretnénk tovább erősíteni az üzem versenyképességét és konkrét, hosszú távú perspektívát kínálni az üzem dolgozóinak.” Mondta, Thomas Schäfer, a VW márkafőnöke. Továbbá Schäfer köszönetet mondott az alkalmazottaknak „nagyfokú rugalmasságukért egy kihívásokkal teli gazdasági környezetben.”
Az ID.3 gyártásának felfutását követően egy további, teljesen elektromos MEB platformon nyugvó SUV modell gyártását kezdi meg a Volkswagen Wolfsburgban. Ha hihetünk a pletykáknak, akkor ez a modell az ID.3 X lesz, melyről egyelőre nem hoztak nyilvánosságra semmit a németek.
Ahogyan az sem dőlt el egyelőre, hogy az ID.3 X teljes értékű SUV lesz-e. „Az ID.3 gyártásának felfuttatása a legfontosabb lépés számunkra főüzemünk villamosítása felé. Ugyanakkor szorosan együttműködünk az üzemi tanáccsal annak érdekében, hogy egy másik, MEB+ platformon alapuló elektromos modellt hozzunk el Wolfsburgba, ami egy nagy példányszámú modell lesz a virágzó SUV-szegmensben.” – Mondta Schäfer.
Továbbá a Volkswagen arra számít, hogy az elkövetkező időszakban az energiaárak csökkenésnek indulnak és a villamoshálózatot kellőképp megerősítik a nagyméretű elektromos járművek tömeges használatához.
Daniela Cavallo, az üzemi tanács elnöke elmondta, hogy a pontos ütemtervet közösen alakítják ki. „Wolfsburg a jövőt képviseli. Az Üzemi Tanácsnak pedig egyértelmű ambíciója van a wolfsburgi telephellyel kapcsolatban: a legmodernebb gyártás, a legjobb munkaerő és a legnagyobb úttörő szellem. Mindez azt jelenti, hogy Wolfsburg a következő években is a márka – és a csoport – erőműve marad az elektromos termelésre való átállással. A részletes menetrendet közösen alakítjuk ki. Így teremtünk biztos munkahelyeket. Szeretnék köszönetet mondani a fő gyárunk teljes gyártási csapatának, amely sok válságot átvészelt ebben a nehéz évben.”