A híres km77.com által elvégzett jávorszarvas-teszten nem volt kiszámítható a Renault Megane E-Tech elektromos autó mozgása.
A km77.com csapata legutóbbi tesztje alkalmával a tisztán elektromos Renault Megane E-Tech autót vitte a pályára, ahol mint mindig, most is 77 km/h volt a teszt célsebessége. A teszt olyan vészhelyzeti sávváltási manővereket szimulál, mintha hirtelen ki kellene kerülni egy jávorszarvast a sávunkban, kitérni, majd visszasodródni, hogy elkerüljük a szembejövő forgalmat.
A Renault Megane E-Tech 2021 szeptemberében debütált Európában. Technológia tekintetében a Megane akár két elektromos motorral is lehet szerelve. Az egyszerűbb, egymotoros verzió 96 kW (129 LE) teljesítményt mutat fel, 250 Nm nyomaték mellett. Míg az erősebb verziók (két motorral) 160 kW (215 LE) teljesítményt hoznak 300 Nm nyomatékkal. Akkupakk szempontjából is ad választást a Renault. A kedvezőbb árért választhatjuk a 40 kWh kapacitású egységet az autónkba, mellyel akár 300 kilométert is megtehetünk egyetlen feltöltéssel. Ha komolyabb kapacitást szeretnénk a magunkénak tudni, akkor a 60 kWh-s pakkot kell megvennünk. Cserébe 470 km WLTP hatótávval gazdálkodhatunk.
A tisztán elektromos Megane E-Tech majdnem teljesítette a célsebességet, de a teszt elején a sofőr egy bóját elcsapott, a többit viszont elkerülte. Így a crossover reakciói a kezdeti futamon stabilnak és semlegesnek minősültek. A leggyorsabb sikeres sávváltási manőver 74 km/h volt. Ennél a sebességnél a sofőr minden bóját kikerült, és hasonlóan semleges érzésről számolt be, ahogy a Megane a kormánymozdulatokra reagált, enyhén sodródva, de még mindig irányíthatóan. A sebesség növelése azonban meglepő és kiszámíthatatlan aktivitást mutatott.
A szlalomteszt alkalmával a nagyobb sebességek kiszámíthatatlansága ellenére a kormány mögött általános biztonságérzet uralkodott. A viszonylag keskeny, 215/45/20-as Goodyear EfficientGrip abroncsok miatt a tapadás aggodalomra adott okot a szalompályán, de a határérték alatt jól teljesített a Megane.