Felgyorsítja az elektromos autókra való átállást a kínai Geely autógyártó.
Kína egyik legjelentősebb elektromos autógyártójának kétségkívül a Geely-t nevezhetjük meg. A saját márkanevük mellett számos más almárkát is indítottak, melyek mind az elektromos meghajtású járműveket célozták meg. Pontosabban azok vásárlóinak pénztárcáját.
Az egyik ilyen, a Geely berkein belül működő termékcsalád a Zeekr, ami rendkívül sikeresnek mondható. Kevesebb, mint 1 év alatt közel 20 000 darab 001 talált gazdára. Ez nem rossz egy márkától, ami csupán 9 hónapja van jelen a piacon. A következő nagy dobás pedig már be is van készítve, hiszen a sikeres crossover után egy MPV-vel támad a Zeekr elektromos autógyártó.
Többek között a Zeekr sikereire felfigyelve hozhatott meg a Geely egy váratlan döntést. A 2023-as év személyautós eladásain belül legalább 50 százaléknak kell lennie a tisztán elektromos autóknak. Ez a döntés annak fényében érdekes, hogy a gyártó járműeladásai 9 százalékkal estek vissza az első félévben a kínai koronakorlátozások, a chipválság és a megnövekedett nyersanyagárak miatt. Míg a belsőégésű motorok eladásai 20 százalékkal csökkentek, az elektromos és hibrid modellek körülbelül 400 százalékkal, 109 000 darabra nőttek. Mindez most is a vállalat eladásainak csaknem 18 százalékát teszi ki.
Ezen elektromos kínálat (BEV, PHEV és HEV) több mint 70 százaléka tisztán akkumulátoros elektromos modell (BEV) volt. A maradék 30 százalékon osztoztak a PHEV (20%) és a légy hibrid modellek (10%). Jerry Gan elmondta, hogy 2022 második felére várhatóan a tisztán elektromos járművek és a konnektorról tölthető hibridek eladásai a teljes értékesítés több, mint 30 százalékát tehetik ki. Az idei év első felében a külföldi piacok a társaság teljes árbevételének 14,3 százalékát adták, ami 64 százalékos növekedést jelent. A Geely azt állítja, hogy 2025-re ezt az értéket 20 százalékra kívánja növelni. Európai tevékenysége során a Lynk & Co összesen 10 912 e-autót adott át a megrendelőinek, ami 3986 százalékos növekedést jelent. Így nem meglepő, hogy a Geely szerint a márka tovább bővíti jelenlétét Európában, valamint az ázsiai-csendes-óceáni piacokon.
A fenti tervek alapját is megalkotta már a gyártó, hisz 2020 decemberében mutatták be a SEA (Sustainable Experience Architecture) padlólemezt. A Geely a tervei szerint 9 autómárkája esetében mielőbb be akarja vezetni az új padlólemezt, melynek tervei és leírásai szabadon elérhetők lesznek. Így a SEA-t évi sok százezer elektromos autó alapjául szánják Kínában, akár a Geely márkákon túl is.