A dolgok jelen állása szerint Németország lesz egy jó ideig a hosszabb távon is szállítani tudó kamionsofőrök kedvenc országa. Már amennyiben elektromos kamionnal kell megoldani az árumozgatást.
Több dolog is erősíti ezt a helyzetet. Pár hete jelentette be például Daimler, a Volvo és a Traton, hogy 2025-ig 1700 olyan töltőállomást épít fel Európa-szerte, melyek direkt az átutazóban lévő elektromos kamionok és azok sofőrjeit fogják kiszolgálni. A lényeg az átutazóban lévő kamionokon van. Hiszen míg egy regionális célú elektromos kamion a telephely és az akkupakk adta hatótáv között mozog, nincsen probléma. Az üzemeltető telephelyén vélhetően megvan az az infrastruktúra, aminek segítségével a gyors tovább haladás, vagy éppen az éjszakai töltés is biztosítható.
A probléma akkor kezd jelentkezni, ha egy áruval megpakolt elektromos kamion messzebbre menne. Szó se róla, a töltés ilyenkor is megoldható, de ma még szinte minden esetben személyautóknak kialakított töltőpontokra lehet beállnia a kamionoknak. Jó eséllyel keresztben végig, hogy elfoglaljon 4-5 oszlopnyi helyet. Erre a szituációra akar most egy másik szereplő megoldást kínálni, ők az angol BP. A vállalat a napokban nyitotta meg első ilyen állomását annak Aral márkaneve alatt Németországban, Schwegenheim-ben (Rheinland-Pfalz) a nagy forgalmú B9-es főút mellett.
Electric trucks seemed unthinkable a few years ago, but by teaming up with fellow innovators @DaimlerTruck, we’re buzzing ⚡ to announce that the first truck charging points in Germany are live! Another important milestone on the road to electrification 🚚🔋🔌
— bp (@bp_plc) July 27, 2022
A dirket kamionos méretekhez igazított állomás két 300 kW-os CCS2 töltővel van felszerelve. A BP szerint egy átlagosnak mondható 45 perces pihenőidő alatt 150-200 km-nyi energia tölthető az ide érkező kamionok akkujába. Ez idő alatt pedig a sofőr is fel tud frissülni, köszönhetően a kiszolgálóegységben található ételeknek és italoknak és természetesen a mosdóknak is. A jövőben pedig ezeken az Aral állomásokon is feltűnhetnek a megawattos töltési képességgel felszerelt töltők (MCS – Megawatt Charging System).
A BP ráadásul nem egyedül akarja ezt a fejlesztést végig vinni, amihez a Daimler Truck-al kötött stratégiai partnerséget. Emma Delaney, a BP egyik vezetője így nyilatkozott:
„Schwegenheim tökéletes példája annak, amire az iparnak szüksége van – ultragyors töltés a teherautóknak, annak biztonságos töltőhelyeivel, közel a stratégiai úthálózatokhoz. Ez egyben egy olyan hely is, ahol a sofőrök pihenhetnek és felfrissülhetnek étellel, itallal.”