Nagyjából 2 hete szivárogtak ki a Polestar 5 szabadalmi képei, melyeket elnézve elmondhatjuk, hogy nem sokban fog különbözni a több, mint két évvel ezelőtt bemutatott Polestar Precept koncepciótól. A Polestar megszellőztette, hogy az 5-ös modelljük egy teljesen új alumínium platformot kap, melyhez egy P10-es kódnéven emlegetett elektromos motor társul. Mindez akár többszáz lóerős teljesítményre képes.
A Polestar márkát senkinek nem kell bemutatni. A Polestar 1 és 2 igen erős névjegyet tett le az elektromos autózás asztalára. Mindkét modell a szedán-jellegű, de mégis sportautós formát mutatja fel. Ezért érthető volt a döntéshozók részéről, hogy a következő dobás, a Polestar 3 valami más lesz, egészen pontosan egy SUV formát várhatunk az októberi premier után. Innen valamiért egy kis szakadás jön és rögtön a Polestar 5-re ugrunk, ami visszatér az első két Polestar formai megoldásához.
A külföldi autós sajtóban volt már róla szó, hogy a Polestar 5 fel fog tűnni az angliai Goodwood fesztiválon és úgy tűnik, hogy igazuk lett ezeknek a híreknek. A Polestar valóban elvitte az autót a nagyközönségnek. Bár még mindig van némi álcafólia az autón, ezt gyakorlatilag semmisnek tekinthetjük, ha a részletekre vagyunk kíváncsiak. Az autó állítólag minden nap kétszer fog körbe menni az ikonikus emelkedőkön, hogy minden résztvevő megcsodálhassa.
Az autó mellé pedig némi technikai adat is érkezett, melyről Pete Allen, a Polestar angliai üzletágának vezetője mesélt kicsit. A Polestar 5 mindent bedob, amit ma fel tud mutatni az e-autótervezés frontján. Az autó architektúrája 800 V-os feszültségen üzemel, két elektromos motor hajtja, melyek révén a rendszerteljesítmény 650 kW (871 LE), 900 Nm nyomatékkal megspékelve. Mindkét elektromos motor a ma elérhető csúcstechnológiát képviseli. Továbbá biztos a már korábban beharangozott ragasztott alumínium karosszéria érkezése is.
A Polestar 5-ben található akkupakk méretéről ezúttal nem esett szó, de állítólag egy májusban tartott befektetői konferencián 103 kWh hangzott el a márka mérnökeitől. A bevezetés dátuma továbbra is 2024.