Megkezdődött a tisztán elektromos Volkswagen ID.Buzz sorozatgyártása Hannoverben, ahol a belsőégésű Multivan T7 és Transporter T6.1 haszongépjárműveket is gyártják.
A Volkswagen jelenleg csak a hátsókerék-hajtású, 204 lóerős, normál tengelytávú Buzz modelleket gyártja. Viszont a jövő évtől mind a Buzz és a Buzz Cargo-nak lesz bővített variánsa. Az elektromos motorok és akkumulátorok választéka is bővül, beleértve a várhatóan akár 300 lóerős összkerékhajtású járműveket is. Emellett jön az ID.Buzz California lakókocsi és egy nagyobb áruszállító. 2024-ben az ID. Buzz eljut az Egyesült Államokba, de csak háromsoros kisbuszként, megnövelt tengelytávolsággal.
A Volkswagen haszongépjármű üzletága 2022-ben még csak 15 000 ilyen elektromos autó gyártását tervezi, a teljes kapacitás elérésekor az éves darabszám 130 000-re emelkedik.
Tegnapi nagy hír volt, hogy Magyarországon is konfigurálható a Volkswagen legújabb tisztán elektromos kisbusza az ID.Buzz és az ID.Buzz Cargo is. Az új ID. Buzz hazánkban bruttó 23 138 000 Ft-os induló ártól érhető el, míg az ID. Buzz Cargo alapára 17 128 000 Ft + ÁFA-tól indul.
További jó hír, hogy a napokban az elektromos Buzz modellek egyike megjelent a Volkswagen jövő szigetén is. 2020 novemberében írtunk arról, hogy kísérleti céllal a Volkswagen elhatározta, hogy egy görög szigeten belefog egy különös kísérletbe. Ennek lényege az, hogy minden belsőégésű járművet eltüntetnek a szigetről és helyükre elektromos meghajtásúakat tesznek. Ez a folyamat a közlekedés minden elemét érinti, tehát a robogóktól kezdve a teherautókig, mindent. Még a rendőrség, tűzoltóság és a mentők is ilyen autókkal fognak közlekedni.
Astypalea szigetén a program indulásáig csak fosszilis energiákat használó járművek voltak és sziget révén igen költséges volt ezek üzemeltetése, míg a telepített napelemrendszerekkel az energia nagy része helyben megtermelhető.