A Mercedes-Benz kiváló érzékkel építgeti az EQ termékcsaládját, ahol a tisztán elektromos modellek találhatóak meg. A teljes szegmenst gyakorlatilag már most le tudják fedni, hiszen ott van a kínálat elején az EQA-EQB páros, majd az EQE-EQC, a csúcson pedig az EQS modell várja a vásárlókat. De a luxus-SUV kategóriában is tud mit felmutatni a csillagos márka, hiszen arra ott van az év vége felé érkező EQS SUV.
Az a közös ezekben az EQ modellekben, hogy mindegyikben ott van a Mercedes-Benz életérzés és minőség. Eddig azonban csak az EQE és EQS (és megjelenése után az EQS SUV) mondhatja el magáról, hogy olyan padlólemezre épült, amit az alapoktól elektromos autók fogadására terveztek. Ez a MEA (Modular Electrical Architecture) platform, vagy ahogyan a cég mérnökei egymás között hívják, EVA II.
Hamarosan azonban bővülhet azon tisztán elektromos Mercedes-Benz modellek száma, melyek elmondhatják magukról, hogy nem egy belsőégésű motorhoz szánt padlólemez átalakított változatára épülnek. Mivel az EQA, EQB és EQC modellek jelenleg az MFA padlólemez egy módosított változatát használják, ám ez hamarosan megváltozik és a kínálat elején található modellek is saját padlólemezt kapnak. Ezt MMA padlólemeznek fogja hívni a gyártó (Mercedes Modular Architecture) és kizárólag a kínálat elején található, tisztán elektromos modelleknek ad alapot. Erről Markus Schafer, a márka technológiai vezetője beszélt részletesebben:
„Autóink, melyek a luxus-kategóriás kínálat belépő szintjét testesítik meg, az MMA padlólemezre és a hozzá társuló BM.OS szoftverarchitektúrára épülnek fel. 2024-ben mutatkoznak be először. Sok olyan újítást tartalmaznak, amelyek a Vision EQXX mögötti technológiai programból fakadnak. Ennek részeként portfóliónkat újra fókuszáljuk és egyben csökkentjük annak komplexitást is. Ezt kisebb számú alternatívával kívánjuk elérni, konkrétan hét helyett négy modellt tervezünk kínálni ebben a szegmensben.”
Az első MMA-alapú belépő modellek tehát nagyjából 2 év múlva várhatók, ami egyben a mostani kínálat megújulását is jelenti. Az is lehetséges, hogy a mostani A-osztály kap egy MMA-alapú tisztán elektromos kivitelt, mellyel a Volkswagen ID.3-nak állíthatnak vetélytársat a stuttgartiak. Továbbá ne feledkezzünk meg az elektromos C-osztályról sem, ami szintén az MMA platformon jelenhet meg.