A Samsung is megkezdi a 4680-as akkucellák gyártását

0

A Tesla 4680-as cellának hívott akkumulátora manapság az egyik legfejlettebb technológiás akkucella, melyet Elon Musk mutatott be 2020 szeptemberében a Battery Day rendezvényen. Sok más cellához hasonlóan ez a méretei után kapta a nevét, tekintve, hogy 46 mm a henger átmérője és 80 mm a magassága. Az akkor bemutatott cella esetében akár 16 százalékos hatótáv növekedés is elérhető, nagyjából 14 százalékkal olcsóbban előállítva. Az energiatároló képessége a 4680-as cellának ötszörös.

Az ígéretes lehetőségeket hallva jogos a Tesla azon igénye, hogy minél több autójába be tudja építeni a 4680-as cellákat. Musk a cella bemutatásakor 2022-t nevezte meg annak kapcsán, hogy a gyártási volumen eljuthat arra a szintre, hogy ténylegesen be lehessen építeni tömeges méretben a Teslákba. Azért említem a „tömeges méretet”, mert néhány Model Y gyomrába – amit csak a Giga Texas dolgozói vehettek meg – már ilyen cellák landoltak.

A 4680-as cella a mai ismeretek szerint elsősorban a Model Y-t fogja erősíteni a tudásával, de ez kerül majd a Cybertruck, Semi kamion és a Roadster 2 modellekbe is. Musk házon belül is gyártatja a cellát, valamint már a kezdetek óta szorgalmazza, hogy addig legfőbb beszállítója mellett (Panasonic) mások is szálljanak be a bérgyártásba, mivel a Tesla bármekkora mennyiséget képes felszippantani. A lehetséges bevételek hívószavát pedig már meghallotta többek között az LG Energy Solution, de számos kisebb kínai vagy éppen izraeli akkugyártó is (pl.: StoreDot). Arról nem beszélve, hogy a nem túl legális kínai másolatok szintén felütötték már a fejüket.

Ha pedig igazak a legújabb hírek, akkor a Samsung SDI is elkezdi hamarosan a 4680-as méretű akkuk gyártását. A dél-koreai vállalat megjelenését egyébként már tavaly nyáron is megszellőztette a The Korea Herald, szóval lehet valami a hírek mögött. A legújabb infó a The Elec magazintól ered, szerintük a Samsung SDI már kész prototípusok gyártásán keresztül vizsgálja, hogy képesek lennének-e a tömeges előállításra ebben a méretben és kémiával. Érdekesség, hogy a Samsung egy kisebb, 40 mm átmérőjű, de ugyanúgy 60 mm magasságú cilinderes (hengeres) cellával is kísérletezik, melyekkel például a BMW-t, vagy éppen a Stellantis-t célozná be. Utóbbival nemrég amúgy is egy igen húsos együttműködést hoztak össze.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!