A németországi Dingolfing melletti BMW gyárnak fontos szerepe van a márka életében, hiszen ez a bajorok legnagyobb európai gyára. Ennek megfelelően a gyár szerepe egyre inkább nő az elektromos meghajtás területén. Egyre több BMW elektromos modell készül és ha hinni lehet Oliver Zipse nemrég tett nyilatkozatának a Neue Klasse padlólemez kapcsán, akkor az évtized közepén igazi robbanás várható az e-modellek gyártása terén a BMW-nél.
Talán kimondatlanul már erre az időszakra is elkezdte a BMW a felkészülést, amikor 2020-ban arról beszéltek, hogy a már akkor is jelen lévő komponensgyártást ki akarják bővíteni. A BMW friss sajtóanyaga szerint beérett a sok munka. Az elektromos motorok gyártására betervezett második gyártósor is elindult, az új generációs PHEV akkupakkok gyártásával együtt. Érdemes tudni, hogy Dingolfingban már 2013 óta készülnek a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák egyes alkatrészei.
Egészen pontosan pár hete zajlik a termelés az új soron, de a várható új termelési volumenről nem esett szó. Csupán általánosság olvasható ki abból, hogy az említett új PHEV akkupakkokkal együtt évi 500 000 darab elektromos modell maximális legyártására lenne lehetőség.
Az üzem jelenleg összesen 14 gyártósorral rendelkezik akkumulátormodulok, nagyfeszültségű akkumulátorok és a villanymotorok számára. Jelenleg egy új gyártó és logisztikai épület építése zajlik, és egy raktárépületet is korszerűsítenek több millió eurós költséggel. A BMW-csoport beruházásai a telephelyen az e-alkatrészek gyártásának bővítésére több mint 500 millió eurót tesznek ki a 2020-tól 2022 végéig tartó időszakban. „Világszerte nagy vásárlói igényt tapasztalunk a BMW elektromos modelljei iránt” – mondja Dr. Markus Fallböhmer, a BMW Group motor- és e-drive gyártási részlegének vezetője.
Az épület építésénél különös hangsúlyt fektettek a fenntarthatósági szempontokra. A csarnokok tetejére 4,6 MW teljesítményű napelemes rendszert terveznek. De a dingolfingi gyár dolgozói létszáma is bővülni fog. Már az elmúlt pár hónapban is több száz fővel emelkedett az állomány (jelenleg több, mint 2300 fő). Elektromos modellek komponenseinek gyártása szempontjából a BMW iX3 főbb elemei készültek itt, de a BMW iX és az i4 modellek is innen kapják majd a szükséges alkatrészeket.