Az akkumulátorgyártó CATL is megnyitotta a saját akkucserélő állomását. Az első négyet április 18-án avatta fel Xiamen szigeten található Fujian tartományban.
Nos, úgy tűnik, hogy az akkucsere, mint lehetőség koránt sem halott ügy. Pedig sokáig tartotta magát az a nézet, hogy üzletileg és technológiai szempontból sem életképes egy ilyen modell.
Majd pár éve megjelent a NIO, aki elektromos autói mellett megnyitotta az akkucserén alapuló üzleti modelljét, hozzá egy komplett hálózat tervével. Akkor sokan csak legyintettek, hogy úgyis belebuknak, hiszen rengeteg buktatója van a történetnek. Azonban az idő őket igazolta és ma már a NIO a technológia éllovasa. Gyakorlatilag a NIO-n kívül senki nem tudta (vagy akarta) megoldani a kihívásokat, amik egy ilyen technológia alkalmazása során előbukkanhat. Mára már ott tart a NIO, hogy több, mint 700 állomásból álló hálózata van Kínában és elhozta a technológiát Európába. Ráadásul más autógyártóknak is hajlandók bérbe adni a technológiát, melyre bizony érdeklődők is vannak.
A kínai CATL eddig leginkább akkugyártásáról és LFP celláiról volt ismert. Utóbbi java szinte teljes egészében a Tesla kínai gyártását támogatja. Azonban néhány hónapja elkezdtek szivárogni azok a hírek, miszerint a CATL is beszáll az akkucserélő állomások pályájára. Természetesen saját megoldással. A napokban pedig hivatalosan is útjára indult Kína második akkucserélő állomásával foglalkozó szolgáltatása, a CATL gondozásában menynek a nevet EVOGO lett.
A hálózat első 4 állomása április 18-a óta üzemel, a kínai Xiamen szigeten található Fujian tartományban. A CATL akkumulátorcsere állomásainak hálózata a szigeten és a környező területen várhatóan 30-ra fog bővülni az idei év végére. Így a Xiamenben tartózkodó járművezetők legrosszabb esetben is egy 3 kilométeres (1,8 mérföld) sugarú körben biztosan találnak majd egy EVOGO akkumulátorcserélő állomást.
A hálózat üzemeltetésére a CATL létrehozott egy külön divíziót CAES (Contemporary Amperex Energy Service Technology Ltd.) néven. Ez a hálózat így azoknak is biztosítani tudja a gondtalan elektromos autózást, akiknek nincs lehetőségük otthon tölteni e-autójukat. Az akkumulátorcserélő állomások kompatibilisek a Choco-SEB nevű LFP akkumulátormodulokkal (a csokoládétömbökhöz való hasonlóságuk miatt) felszerelt elektromos járművekkel, amelyek mindegyike 26,5 kWh energiát képes tárolni. Az akkumulátorblokkok a CATL legújabb CTP (cell-to-pack) technológiáját használják, energiasűrűségük meghaladja a 160 Wh/kg vagy 325 Wh/l-es értékeket. Egy ilyen pakk havi bérleti díja 62 dollárnak megfelelő kínai valuta. Az első Choco-SEB pakkokat alkalmazó jármű a FAW Group által épített Bestune NAT (Next Automatic Taxi), amely körülbelül 200 kilométeres (124 mérföld) hatótávolságot produkál egyetlen ilyen akkumulátormodullal.