Második Blade akkumulátorgyárát építi meg a BYD

0

A BYD egy új, évi 22 GWh kapacitású Blade akkumulátorgyár építésébe kezd Taizhou városában.

A kínai BYD nagyon beindult az elektromos meghajtású járművek fejlesztése és gyártása kapcsán. Az elmúlt 1-2 évet leszámítva minimálisan foglalkoztak a témával, de ma már ott tartanak, hogy márciusban befejezték az olyan autók gyártását, melyben csak belsőégésű motor van. Tavaly májusban pedig sikerült legyártani az első 1 milliomodik elektromos autót.

Ennek az igen komoly eredménynek persze meg is kellett ágyazni, aminek első bástyája volt a Blade akkumulátorok fejlesztésének bemutatása tavaly márciusban. A cella legfontosabb tulajdonsága a biztonságos üzemen túl a megbízhatóság. Ez a Blade cella esetében 1,2 millió km megtételét biztosítja, akár 3000 töltési ciklussal karöltve. A legjobb pedig az egészben az, hogy ez a cella is lítium-alapú, vagyis a már évek óta bevált kémiára alapul. A cella méretei: 96 cm X 9 cm X 135 cm. A cellák modulokba rendezhetősége is fejlődött, akár 50 százaléknyi hely is nyerhető egy Blade akkupakk használatával.

A Blade cellák eddig egyetlen gyárban készültek (Chongqing, Kína), ám mivel a dolgok kissé felpörögtek a BYD-nél, a vállalat duplázni akar. Ennek fényében született meg a döntés egy második cellagyárról nemrég, legalábbis kínai autós médiumok szerint.

Ezen értesülések arról szólnak, hogy ez a második üzem is Kínában épül meg, Taizhou városában (Zhejiang tartomány). A tervezett éves gyártói kapacitás 22 GWh, az üzem tervezett mérete pedig 1 000 000 négyzetméter körül várható. Az új gyár a tervek szerint 2023 első felében kezdi meg működését, míg a teljes projekt befejezése várhatóan 2024 júniusa lesz. A BYD mellé partnerként szállt be a helyi hatóság is, hiszen az új üzem segítségével 6000 új munkahely létesül.

Ha pedig már van sok kiváló cella, be is kell azokat pakolni valamibe, ez lett a 800 V-os feszültséget prezentáló e-platform 3.0 nevű padlólemez a BYD-nél. Az első erre épülő, ízig-vérig elektromos autó az Seal néven érkező típus lesz.

Ha pedig esetleg a túl sok cella nem férne bele a BYD modelljeibe, akkor sincs baj, ugyanis pletykák szerint a BYD kész tovább értékesíteni ezekből a cellákból egy bizonyos mennyiséget, ám ezt azóta sem erősítette meg hivatalosan a vállalat.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!