A Porsche a pénzügyi eredményeinek közzététele mellett frissítette az elektromosítási célkitűzését is melyben az áll, hogy 2030-ra az eladások 80 százaléka elektromos legyen.
A Porsche a Taycan piacra dobása után közvetlenül azt a célt tűzte ki, hogy 2025-re az eladásainak az 50 százaléka elektromos legyen. Akkoriban idetartozott a tisztán elektromos és a plug-in hibrid meghajtás is. Mostanra Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója egy kissé módosította az elvárásokat.
A Porsche tavaly több mint 300 000 autót szállított le és ezek közül 41 296 darab volt a tisztán elektromos Taycan. Jól látható ebből a számból, hogy a Porsche 911-nél is több elektromos modellt adott el egy év alatt. Ha összeszámoljuk és hozzávesszük a plug-in hibrid Porsche modelleket is, akkor az európai elektromos eladásokban már 40 százalékban teljesített a Porsche 2021-ben.
Ezért Oliver Blume frissítette a célkitűzést. „2025-ben az új Porsche eladásoknak a fele várhatóan elektromos lesz – azaz teljesen elektromos vagy plug-in hibrid modell. Éppen ezért 2030-ra a teljesen elektromos meghajtású új járművek arányának több mint 80 százalékának kell lennie.”
A hamarosan érkező Macan Electric, vagy a tegnap bejelentett 718 várhatóan segíteni fogja a Porschét a fenti célkitűzésének elérésében. Továbbá a Porsche azt is megjegyezte, hogy az új Cellforce részlegével jelentősen növelni fogja a saját akkugyártását, valamint többet fektet a partnereken keresztül a töltési infrastruktúra kiépítésébe is.