17 darab tisztán elektromos modellt ígér a Hyundai 2030-ig

0

Ismertette a Hyundai Motor Group a 2022-es CEO Investor Day fórumon, hogy 2030-ig 17 új, tisztán elektromos modellt akar piacra dobni.

Aki figyelemmel kíséri a Hyundai Motors ténykedését elektromos autós fronton, az láthatja, hogy mostanában mennyire nyomulnak. Főleg ha ide vesszük a vonatkozó márkákat is, mint például a Kia, vagy éppen a Genesis. A Hyundai Motors elektromos autói eddig is megbízhatóságukról és kiváló fogyasztásukról voltak híresek, amire az E-GMP padlólemez bemutatása csak rádobott egy lapáttal. Erre már most is olyan kiváló modellek épültek, mint például az Ioniq 5.

Nemrég zajlott a 2022 CEO Investor Day forum nevű rendezvény, ahol a Hyundai képviselői elég jól elmesélték, hogy mit tervez az évtized végig megvalósítani a márkacsoport. A legfontosabb infó az a 17 új tisztán elektromos modell, amit 2030-ig bezárólag ismerhetünk majd meg. Ezen modellek tervezését, gyártását és úgy egészében a már korábban beharangozott évtized végi átállást az elektromos meghajtásra 80 milliárd dollárral fogja megtámogatni a Hyundai Motors. Minden jelenlegi ténykedésük és bejelentett fejlesztéseik arra irányulnak, hogy 2030-ra övék legyen a globális e-autós piac 7 százaléka.

Ha már szóba került a Genesis, érdemes tudni, hogy 2025-től nem fognak új modellt piacra dobni belsőégésű motorral. 2030-ra pedig ezen márka kínálatából is teljesen el fog tűnni a belsőégésű motor. Továbbá azt sem szabad elfelejteni, hogy már a jelenben is zajlanak erőfeszítések az elektromos autógyártás terén. Tavaly jelentette be a Hyundai, hogy 7,4 milliárd dollárt fektet be az Államokban a Hyundai, hogy beindíthassák az ottan e-modellek gyártását. Végezetül ott van a teljes karbonsemlegesség is, mint kitűzött cél 2045-re.

A fentebb említett eseményen Jaehoon Chang vezérigazgató az alábbi pontokban beszélt részletesebben a Hyundai terveiről:

  • Éves szinten1,87 millió elektromos autó eladása 2030-ra
  • 17 új BEV modell 2030-ra: 11 Hyundai és 6 Genesis
  • Egy új, most még nem ismert gyár, elősegítendő a kitűzött darabszámok elérését
  • Erőteljes fejlesztések az akkumulátortechnológia terén, maximalizálandó a lítium-alapú akkumulátorokban rejlő lehetőségeket
  • Új, egységes e-autós padlólemez (IMA – Integrated Modular Architecture) bemutatás 2025-ben
  • 10 milliárd dollár befektetése a szoftverfejlesztési üzletágakba
  • 10 százalékos haszonkulcs realizálása minden e-autón
  • A fenntartható fejlődés biztosítása az elektromos járművek hardveres- és szoftveres versenyképességének javításával

Amiről ezekből kicsit bővebben is szó volt, az a 17 új modell. A 11 új Hyundai modellből 3 szedán, 6 SUV és egy haszongépjármű lesz, valamint egy most még meg nem nevezett jármű. Az Ioniq 6 még idén, az Ioniq 7 csak 2024-ben mutatkozik be. Genesis szempontjából idén jön a GV70 elektromos változata, a következő években pedig 4 SUV és még pár kétüléses sportautó.

Végül szóba került az új IMA padlólemez is, amit már most úgy terveznek, hogy ne csak személyautós, de haszongépjárműves padlólemez is lehessen. Az alapját a már létező E-GMP adja majd, de annak egy fejlesztett változata lesz és 2025-ben mutatkozik be. A Hyundai kifejtette, hogy az IMA öt különböző szabványosított motort tud fogadni, az egyes modellek igényei szerint, így széles körű modularitást és hatékonyságot biztosítva.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!