Ismertette a Hyundai Motor Group a 2022-es CEO Investor Day fórumon, hogy 2030-ig 17 új, tisztán elektromos modellt akar piacra dobni.
Aki figyelemmel kíséri a Hyundai Motors ténykedését elektromos autós fronton, az láthatja, hogy mostanában mennyire nyomulnak. Főleg ha ide vesszük a vonatkozó márkákat is, mint például a Kia, vagy éppen a Genesis. A Hyundai Motors elektromos autói eddig is megbízhatóságukról és kiváló fogyasztásukról voltak híresek, amire az E-GMP padlólemez bemutatása csak rádobott egy lapáttal. Erre már most is olyan kiváló modellek épültek, mint például az Ioniq 5.
Nemrég zajlott a 2022 CEO Investor Day forum nevű rendezvény, ahol a Hyundai képviselői elég jól elmesélték, hogy mit tervez az évtized végig megvalósítani a márkacsoport. A legfontosabb infó az a 17 új tisztán elektromos modell, amit 2030-ig bezárólag ismerhetünk majd meg. Ezen modellek tervezését, gyártását és úgy egészében a már korábban beharangozott évtized végi átállást az elektromos meghajtásra 80 milliárd dollárral fogja megtámogatni a Hyundai Motors. Minden jelenlegi ténykedésük és bejelentett fejlesztéseik arra irányulnak, hogy 2030-ra övék legyen a globális e-autós piac 7 százaléka.
Ha már szóba került a Genesis, érdemes tudni, hogy 2025-től nem fognak új modellt piacra dobni belsőégésű motorral. 2030-ra pedig ezen márka kínálatából is teljesen el fog tűnni a belsőégésű motor. Továbbá azt sem szabad elfelejteni, hogy már a jelenben is zajlanak erőfeszítések az elektromos autógyártás terén. Tavaly jelentette be a Hyundai, hogy 7,4 milliárd dollárt fektet be az Államokban a Hyundai, hogy beindíthassák az ottan e-modellek gyártását. Végezetül ott van a teljes karbonsemlegesség is, mint kitűzött cél 2045-re.
A fentebb említett eseményen Jaehoon Chang vezérigazgató az alábbi pontokban beszélt részletesebben a Hyundai terveiről:
- Éves szinten1,87 millió elektromos autó eladása 2030-ra
- 17 új BEV modell 2030-ra: 11 Hyundai és 6 Genesis
- Egy új, most még nem ismert gyár, elősegítendő a kitűzött darabszámok elérését
- Erőteljes fejlesztések az akkumulátortechnológia terén, maximalizálandó a lítium-alapú akkumulátorokban rejlő lehetőségeket
- Új, egységes e-autós padlólemez (IMA – Integrated Modular Architecture) bemutatás 2025-ben
- 10 milliárd dollár befektetése a szoftverfejlesztési üzletágakba
- 10 százalékos haszonkulcs realizálása minden e-autón
- A fenntartható fejlődés biztosítása az elektromos járművek hardveres- és szoftveres versenyképességének javításával
Amiről ezekből kicsit bővebben is szó volt, az a 17 új modell. A 11 új Hyundai modellből 3 szedán, 6 SUV és egy haszongépjármű lesz, valamint egy most még meg nem nevezett jármű. Az Ioniq 6 még idén, az Ioniq 7 csak 2024-ben mutatkozik be. Genesis szempontjából idén jön a GV70 elektromos változata, a következő években pedig 4 SUV és még pár kétüléses sportautó.
Végül szóba került az új IMA padlólemez is, amit már most úgy terveznek, hogy ne csak személyautós, de haszongépjárműves padlólemez is lehessen. Az alapját a már létező E-GMP adja majd, de annak egy fejlesztett változata lesz és 2025-ben mutatkozik be. A Hyundai kifejtette, hogy az IMA öt különböző szabványosított motort tud fogadni, az egyes modellek igényei szerint, így széles körű modularitást és hatékonyságot biztosítva.