A Ford tovább folytatja globális autóipari tevékenységének átalakítását, felgyorsítva ultramodern, elektromos, hálózathoz kapcsolódó járműveinek fejlesztését és széles körű elterjesztését.
Mindeközben pedig fokozza a vállalat működési teljesítményét, és mérnöki és ipari képességeinek teljes kiaknázására törekszik. A Ford bejelentette, hogy két különböző egységre választja szét elektromos és belsőégésű járművek üzletágát. Mivel a Ford tagadhatatlanul az elektromos jövő felé igyekszik, miközben egy belsőégésű motorüzletet is magával húz.
„Nem ez az első eset, hogy a Ford újragondolja a jövőt, és a saját útját járja,” mondta Bill Ford, a Ford ügyvezető elnöke. „Most páratlan lehetőségünk nyílik arra, hogy mi legyünk a hálózathoz kapcsolódó és elektromos járművek izgalmas, új korszakának főszereplői, hogy vásárlóinknak a Ford legjavát nyújthassuk, és ténylegesen hozzájáruljunk bolygónk egészségéhez.”
Jim Farley, a Ford elnök-vezérigazgatója tavaly májusban ismertette a Ford+ tervet, amit a vállalat legnagyobb lehetőségének nevezett a növekedésre és az értékteremtésre azóta, hogy Henry Ford megkezdte a T-Modell tömeggyártását. Két különálló, de stratégiailag egymásra épülő autóipari üzletág (a Ford Blue és a Ford Model e) megalakításával.
„Hatalmas előrelépést értünk el, méghozzá rövid idő alatt. Egy sor sikeres modellt dobtunk piacra világszerte, és az új elektromos autóink, például az F-150 Lightning és a Mustang Mach-E iránti kereslet minden várakozást felülmúl,” nyilatkozta Farley. „A Ford+ tervvel azt akarjuk elérni, hogy újra egy igazán nagyszerű, a világot átformáló vállalattá váljunk, ám ez a folyamat hatalmas odafigyelést igényel. Mindent bevetünk a siker érdekében. Különálló, de egymást kiegészítő vállalkozásokat hozunk létre; jó példa erre a Ford Model e, ami a startupok dinamikus lendületét és innovációját kölcsönzi számunkra, és ehhez társul a Ford Blue ipari know-how-ja, volumene és olyan ikonikus márkái, mint a Bronco. Mindez csupa olyan előny, amiről a startupok csak álmodhatnak.”
A Ford Model e megalakításának ötletét a Ford GT-t, a Mustang Mach-E SUV-t és az F-150 Lightning pickupot fejlesztő kisebb, az adott feladatra összpontosító Ford csapatok, valamint a Ford kifejezetten erre a célra létrehozott kínai EV-részlegének sikere adta. „A Ford Model e lesz a Ford innovációját és növekedését biztosító központ; a világ legjobb szoftver-, elektromos- és autóipari tehetségeiből álló csapata dolgozik majd azon, hogy hihetetlenül jó elektromos járműveket és digitális élményeket alkossanak a Ford-vásárlók új generációi számára,” mondta el Farley.