A VW Group vezérigazgatója, Herbert Diess a Redditen tartott AMA-ülésén hozta el a régóta várt nagy híreket.
A Volkswagen Csoportnak talán sosem volt még ennyire széles körben ismert vezérigazgatója, mint Herbert Diess. Ennyit jelent az, ha valaki jelen van a közösségi médiák felületein. Diess neve is nagyjából akkor vált nagyobb tömegek előtt ismertté, amikor elkezdett a Twitteren mozgolódni, hasonlóan a műfaj nagyágyújához, Elon Muskhoz.
Diess nemrég újra aktivizálta magát. Ám ezúttal nem Twitter poszt formájában, hanem a Reddit berkein belül egy AMA (Ask Me Anything – kérdezz tőlem akármit) fogadóóra képében válaszolt több száz kérdésre, melyet a platform felhasználói tehettek fel neki. Nem meglepő módon a kérdések java az elektromos autók és a Volkswagen kapcsolatáról szóltak. Hiszen Diess maga is elkötelezett az elektromos meghajtás mellett.
Egy egész nagy kérdéskör jutott a Volkswagen globális piacokra szánt ID.-családos SUV-jának, ami az ID.4. Sokan kérdeztek tőle arról, hogy mit várhatnak az OTA frissítések kapcsán. Mint ismeretes, a típus tulajdonosainak tavaly év végén be lett ígérve egy combos szoftverfrissítés, számos új funkcióval. Diess szerint ez idén nyáron válik majd elérhetővé a tulajdonosoknak. Míg a szoftver megjelenésétől az új ID.4-eket már alapból ezzel a frissítéssel adják majd át.
Az egyik legjelentősebb újítás a Plug & Charge megjelenése lesz. Ez a szabványos megoldás lehetővé teszi, hogy a lefektetett szabványok és protokollok mentén az autó és a töltőoszlop minden szükséges kommunikációt elvégez, a tulajdonosnak csak rá kell dugni az autót egy ilyen oszlopra és indul is a töltés. A szabványhoz egyre több autógyártó elektromos modellje csatlakozik, ezzel is elkerülhetővé válik majd a sokadik applikáció és regisztráció. Diess ígérete ezzel együtt egy nagyobb teljesítményű AC fedélzeti töltőről is szólt.
De a szoftveres úton történő funkciók aktiválása során érkezik a V2H, vagy a Vehicle To Home. Ez gyakorlatilag azt teszi lehetővé, hogy az autó akkupakkjában lévő energia baj esetén a ház elektromos igényeit ki tudja elégíteni. Ehhez persze a megfelelő villamoshálózat kiépítésé is szükséges. Részletekről Diess itt nem beszélt, de az biztos, hogy a mínium 77 kWh-s akkupakkal szerelt kivitelek kapják csak meg idén.