Az Audi és a FAW engedélyt kapott a kínai hatóságoktól, hogy vegyesvállalatuk részeként elektromos autógyárat építsenek Kínában. A tervek szerint évi 150 000 elektromos autót gyárthatnak 2024 végétől.
Az Audi kapcsán is egyre többször olvashatjuk, hogy nagyjából az évtized végére csak tisztán elektromos modellekkel akarnak foglalkozni és a belsőégésű motorjaikat sem fejlesztik tovább a jelenlegi generációkról. Jönnek is folyamatosan az új modellekről szóló bejelentések, így jogosan adja magát a kérdés, hogy hol fognak ezek az elektromos újdonságok készülni.
Jelenleg három tisztán elektromos Audi modellből lehet válogatni (és azok Sportback változataiból). Ezek a Q4 e-tron, az e-tron GT és az e-tron SUV. Az első két modell Németországban készül (Q4 e-tron: Zwickau, e-tron GT: Böllinger Höfe), míg az e-tron SUV Brüsszelben. Az európai gyártás tehát egyelőre biztosítva van, de ha a következő pár évben az Audi valóban be akarja durrantani a gyártási volument évi több-százezres tételben, akkor muszáj terjeszkedni gyárak tekintetében. Így jön a képbe Kína.
Az itteni kapacitások bőségesek. Legyen szó munkaerőről, vagy éppen nyersanyagról. Nem meglepő, hogy az Audi is errefelé akarja bővíteni gyártói kapacitását. Majd az itt készülő elektromos autók aztán hajón érkezhetnek Európába, vagy éppen a világ más országába. Az itteni gyártásra meg is van a kínai kormányzat által elvárt vegyesvállalat, amit a FAW gyártóval alapított közösen az Audi. Az Audi részesedése 60 százalék, tehát képes döntéseit majd átvinni a megfelelő döntéshozókon.
Ennek a vegyesvállalatnak a működéséről döntöttek a kínai hatóságok a Reuters szerint. 2024 végétől pedig indulhat a gyártás Kínában. Az Audi a tervek szerint évi 150 000 elektromos autót akar Kínában összeszerelni. Az ország észak-keleti részén található Jilin tartományban fog megépülni a vegyesvállalat gyára, aminek a kivitelezési munkálatai az ottani hatóságok szerint idén áprilisban indulnak. Egészen pontosan a tartomány fővárosa, Changchun mellett. Mindkét vállalat egyenként 2,91 milliárd eurót hoz a gyár felépítésére és működtetésére, a gyártás a tervek szerint 2024 decemberében indul.
Szinte biztos, hogy az itt készülő modellek azok lesznek, melyek a Porschéval közösen kifejlesztett „Premium Platform Electric” (PPE) padlólemezre épülnek meg. Mint például az Audi A6 e-tron, a Q6 e-tron, vagy a Q8 e-tron SUV. Arról viszont nincs konkrétum, hogy mi fog itt készülni, hiszen a Q6 e-tron Ingolstadtban, míg a Q8 e-tron Brüsszelben készülne majd a jelenlegi infók alapján.