Újabb tisztán elektromos Volvo SUV érkezik

0

A Volvo személyautós üzletágának SUV/Crossover vonala igen jól eltalált darabokból épül fel. Elég csak egy XC60-ra, vagy egy XC40-re gondolnunk, mindkettőből van PHEV és utóbbiból tisztán elektromos meghajtású is. Ezek az autók kiválóan teljesítenek, ám úgy néz ki, a svédek egy újabb nagy dobásra készülnek a kategóriában.

Több külföldi autós médium (pl.: CarsDirect, Carbuzz) is megírta hogy valami bizony készül a Volvo háza táján ebben a témában. Ha lehet hinni az értesüléseknek, akkor az újdonság már tervezés alatt áll és méretben valahová az XC60 és az XC90 közé érkezhet. A gyártás 2024-ben indulhat és ha teljes kapacitáson pörög majd az új elektromos Volvo termelése, akkor akár évi 100 000 darab is készülhet belőle. Az új modellt 2024-től Kínában, 2025-től pedig az Egyesült Államokban (Dél-Karolina) gyártanák. A tervek szerint az éves össztermelés 60 százaléka Kínában, 40 százaléka pedig az Egyesült Államokban realizálódna.

Volvo Concept Recharge

A kínai gyártás még egyáltalán nem ismert. Azonban az Államok kapcsán nagyon nem lehet mellé lőni, hiszen ott Dél-Karolinában csak Ridgeville mellett van Volvo gyár, ahol a sok elemében megismert, de még mindig titokzatoskodó Polestar 3 elektromos SUV is készülni fog. Ennek kapcsán pedig ha okosan szervezi a Volvo az itteni gyártósorokat, akkor akár egy soron is készülhet majd a Polestar 3 és ez az új elektromos Volvo modell. Hogy Európa és a Volvo e-autós gyártása kapcsán mi várható, az egyelőre nem ismert, de Svédországban (Torslanda) már elindult a készülődés a jövő felé.

Természetesen tisztán elektromos meghajtású modellről beszélhetünk, ami állítólag V546 kódnéven fut a Volvo berkein belül. Ami még nem tiszta ezekből az újságcikkekből, hogy az új SUV milyen padlólemezre fog megépülni. Szóba kerülhet egyrészt a Volvo saját megoldása, de az anyavállalat Geely padlólemeze is, a SEA.

A másik érdekes kérdés a méret témaköre. Vagyis az, hogy mekkora lehet majd az újdonság. Mivel az XC90 4,95 méter hosszú, az XC60 pedig 4,7, így valahova ezen kettő szám közé lőhetjük be az. Azt már tudjuk, hogy az XC90 tisztán elektromos változata nagy eséllyel Embla néven fog tovább élni, ám így adódik a kérdés, hogy mi lesz az XC60-al. Vajon a most még csak V546 néven futó modell majd az XC60-at váltja le, ahogyan az Embla az XC90-est? Hamarosan kiderül.