Meglesz az idénre betervezett 4680-as cellamennyiség a Teslánál

0

Azt hiszem jogosan mondhatom, hogy a Tesla új 4680-as cellája iránt igen nagy lenne az igény a márka vásárlói körében, hiszen annak 2020 szeptemberi bemutatkozásakor bámulatos tulajdonságokat ismerhettünk meg. A 46 mm átmérőjű és 80 mm magasságú henger legnagyobb varázsa az, hogy segítségével akár 16 százalékos hatótáv növekedés is elérhető. Nagyjából 14 százalékkal olcsóbban előállítva. Az energiatároló képesség pedig ötszörös lett.

A 4680-as cella bemutatásakor arról beszélt Musk, hogy ez az új technológia a Semi kamion, az új Roadster és Cybertruck modellek sajátja lehet. Azóta pedig a Model Y is bekerült a 4680-as bűvkörébe. Optimális körülmények között használva, megbízható mérések szerint akár 2-3 millió km-t is kibírna a cella.

Az első Tesla, amibe ténylegesen bekerül az új cella, a Model Y. Sokáig úgy volt, hogy a Giga Berlinben készül Y-ok is ezzel a cellával kezdik meg európai hódításukat, ám az ottani daraboknak egyelőre be kell érnie a 2170-es cellákkal, ezt a Tesla maga erősítette meg nemrég.

Valahol értető Musk terve, hiszen az újdonság gyártását idén tudják kellően felpörgetni. Nem lehet mindenhova eleget szállítani belőle és mivel a gyártás jelen állás szerint csak az Államokban történik majd egyelőre, érthető, ha nem akarja a Tesla áthajóztatni a cellákat a fél világon. A jó hír viszont ennek kapcsán az, hogy az idénre betervezett mennyiséget biztosan elő tudja állítani a vállalat. Ennek kapcsán Drew Baglino, a Tesla vezető alelnöke szólalt meg a negyedik negyedévet taglaló Tesla-riportban:

„2021-ben a cellakínálat növelésére összpontosítottunk a házon belüli 4680-asra vonatkozó erőfeszítéseink mellett, hogy rugalmasságot biztosíthassunk magunknak, miközben a lehető leggyorsabb növekedésre törekszünk. A rendelkezésünkre álló információk alapján a 4680-as cella elérhetősége nem korlátozza 2022-es mennyiségi terveinket, a gyártói kapacitások növelése is tervben van idénre. Hamarosan napi szinten rengeteg 4680-as szerkezeti csomagokat tudunk építeni. Tegnap és tegnapelőtt én is vezettem egy ilyen autót. Úgy tervezzük, hogy az első 4680-as akkuval szerelt járművet ebben a negyedévben szállítjuk le.”

A gyártási volument tehát idén berobbanhat Fremontban (Kato Road), ám a Tesla konkrét gyártói kapacitásokról nem nyilatkozott. Az azonban tudható, hogy csak a pilot gyártósor volt betervezve 10 GWh-ra éves szinten. De mint tudjuk, a 4680-as cella gyártása már Texasban is előkészítés alatt áll:

„Itt a cellákra, a kész akkupakkokra és a járművekre összpontosítunk a hozamminőség és a költségek növelése mellett, hogy készen állhassunk a nagyobb mennyiségekre idén, valamint a gyártás felfuttatására a következő években. A 4680-ahoz szükséges gyártóeszközök és a csomagolószerszámok telepítése itt a Giga Austinnál jól halad, egyes területeken pedig már az első darabokat gyártják.”