545 kilométer hatótávval végre megérkezett a Škoda Enyaq Coupe elektromos SUV.
A Škoda Enyaq iV sikeres piaci bevezetését követően egy második, érzelmekben még gazdagabb karosszériaváltozattal bővítette a Škoda Auto első tisztán elektromos hajtásrendszerű SUV-modelljének kínálatát. A négyajtós Škoda Enyaq Coupé iV fő jellegzetessége hátrafelé elegánsan ereszkedő tetővonalú farkialakítása.
Az Enyaq-hoz hasonlóan a kupé is a MEB moduláris platformra épült, éppen ezért a 4,65 m-es hosszával, 1,87 m-es szélességével, 1,62 m-es magasságával és az eddigivel azonos, 2,76 m-es tengelytávjával alig különbözik testvérétől. 0,247-es légellenállási tényezője (cw) még az Enyaq iV eleve kiváló értékénél is alacsonyabb, az Enyaq Coupé iV így még gazdaságosabb üzemű, és nagyobb akkumulátorával a WLTP-menetciklus szerint több mint 545 kilométer maximális hatótávot kínál. Továbbá az Enyaq kupé először kapta meg az RS jelvényt.
A Škoda kétféle akkumulátormérettel és három különböző teljesítményszinten kínálja Enyaq Coupé iV modelljét. Az Enyaq Coupé iV 60 változat 62 kWh energiatároló képességű lítiumion-akkumulátorral készül, amiből nettó 58 kWh vehető igénybe. Az elektromos motor teljesítménye 132 kW és egyfokozatú áthajtóművön keresztül hajtja a hátsó kerekeket. Az Enyaq Coupé iV 80 esetében szintén a hátsó kerekek hajtottak, az elektromos motor ez esetben 150 kW teljesítményt produkál. Az Enyaq Coupé iV 80x szintén a nagyobb akkumulátort kapta, amely itt az első tengelyen működő, második 80 kilowattos elektromos motor áramellátását is biztosítja – az Enyaq Coupé iV 80x így összkerékhajtású. A két villanymotor együttesen 195 kW teljesítménnyel szolgál.
A Coupe orr része ugyan olyan, mint elődjéé. Zárt hűtőráccsal és függőleges csíkokkal, amelyek megvilágított változatban – Crystal Face néven – is kaphatók, 131 LEDdel. Mellette a teljes LED-es lámpatestek állnak, amelyek a Sportline és RS változatoknál szériafelszereltségként LED-mátrix technológiát alkalmaznak.
A különbség oldalnézetben mutatkozik meg igazán. A középső pillértől induló és hátrafelé ereszkedő tetővel, amely egy összement hátsó részben végződik, így a Skoda elektromos SUV sportosabb vonalat kapott. A tető minden változatban panorámatető, a legnagyobb, amelyet valaha Skodára szereltek, de sötétíthető, így elektromos napellenző nélkül is védelmet nyújt a nap ellen. A kupé vonalnak köszönhető, hogy mindössze 15 literrel kevesebb lett a csomagtartó mérete ami 570 literes.
A műszerfal és az egész belső ugyanaz, mint a testvérmodellben. Az 5,3 colos kijelző a kormány mögött található, ami fölött a kiterjesztett valóságot megjelenítő head-up display kivetítője helyezkedik el. Míg az infotainment rendszer 13 colos érintőképernyője a műszerfal közepén található. Ami a kárpitozást illeti, textiltől a bőrig számos stílus közül választhatunk, beleértve a szűzgyapjút és az újrahasznosított PET-et is.
A sportosabb Sportline és RS változatokhoz olyan különleges megoldások állnak rendelkezésre, mint a karbon megjelenésű részletek, az alumíniumpedálok és a sportülések, amelyek – ha az „RS Lounge” Design Selectiont választjuk – fekete színűek és Technofibre Artvelours kárpitozásúak, lime színű öltésekkel.
Thomas Schäfer, a Škoda Auto igazgatótanácsának elnöke kiemelte: “Tisztán elektromos hajtásrendszerű zászlóshajónk, a Škoda Enyaq iV, kiválóan indított a nemzetközi piacokon. Ügyfeleink rendkívül jól fogadták e modellt, már most mintegy 70 ezer megrendelést kaptunk rá. 2022 elején az Enyaq Coupé iV révén tovább bővítjük a palettát, s E-SUV-modellünk ezen érzelmekben még gazdagabb formavilágú változata igazi dizájnkülönlegességként teszi felfelé teljessé modellkínálatunkat.”
Az Enyaq Coupé iV várhatóan 2022 nyarán érkezik meg a márkakereskedésekbe és tavasztól lehet előrendelni. Árról egyelőre nincs információ.
60 iV | 80 iV | 80x iV | RS iV | |
Meghajtás | hátsó | hátsó | összkerékhajtás | összkerékhajtás |
Teljesítmény | 179 LE | 203 LE | 265 LE | 299 LE |
Nyomaték | n.a. | n.a. | n.a. | 460 Nm |
0-100 km/h | n.a. | n.a. | n.a. | 6,5 mp |
Végsebesség | 160 km/h | 160 km/h | 160 km/h | 180 km/h |
Akkumulátor kapacitás (nettó) | 58 kWh | 77 kWh | 77 kWh | 77 kWh |
Hatótáv (WLTP) | n.a. | 545 km | n.a. | n.a. |