Újabb ötszáz darab tisztán elektromos buszt rendelt Moszkva

0

A moszkvai városvezetés további 500 darab tisztán elektromos busz beszerzését tervezi 2022-ben az orosz fővárosában a buszokat és villamosokat üzemeltető Mosgortrans szerint.

Egyik nagy kedvenc városunk elektromos buszok tekintetében Moszkva. Félelmetes ütemben váltja le a város tömegközlekedési vállalata (Mosgortrans) a régi dízeles buszokat tisztán elektromosra. Tavaly 1000 ilyen régi buszt tudtak kiváltani új, környezetbarát technológiával és a tendencia idén is folytatódik. Méghozzá oly annyira, hogy egyelőre csak három hét telt el ebből az évből, de Moszkva újabb 500 busz beszerzését indította el.

Az eddig beszerzett 1000 elektromos busz jelenleg 66 útvonalon szállítja a város utasait. Ezzel a flottával pedig már most Moszkva rendelkezik az egyik legtöbb ilyen e-buszt üzemeltető flottával Európa és Amerika tekintetében.

„December beszereztük az ezredik üzembe állított buszunkat, melyet szintén az orosz Kamaz gyártott.” – ezt Maksim Liksutov mondta el, aki a város alpolgármesteri címe mellett a közeledési területekért is felel. A fenti kijelentését erősítette meg nemrég azzal, hogy az újabb 500 környezetbarát busz beszerzéséről beszélt. Érdekesség, hogy a 2022-re tervezett 500 új autóbusz kapcsán a város önkormányzata azt mondta, hogy „zöldkötvényekből” származó forrásokat használ fel.

Ez utóbbi egy fix kamatozású eszköz, vagyis jelen esetben az állam által kibocsátott kötvény, amely fix időszakos fizetéssel kecsegtet és a lejáratkor esetlegesen megtérülő tőke formájában biztosít hozamot a befektetőknek. A Mosgortrans szerint az oroszországi zöldkötvényeket kifejezetten éghajlati és környezetvédelmi projektek finanszírozására szánták. A tömegközlekedési szolgáltató hozzátette, hogy a moszkvai elektromos buszpark közel felét ilyen zöldkötvényekből származó pénzekből finanszírozták.

„Ma Oroszországban nagy kereslet mutatkozik a zöld kötvények iránt. A projektből származó összes pénzt elektromos buszok vásárlására és új metróállomások építésére fordítjuk.”

A Mosgortrans azt állítja, hogy a meglévő elektromos buszpark jelenleg 60 millió kilométert futott és több mint 156 millió utast szállított eddig. Moszkvában jelenleg 168 töltőállomás segíti a már működő buszokat, jövőre pedig további 115-öt üzemelnek be. A korábbi közleményekhez hasonlóan most sem esett szó az árakról, vagy az e-buszok konkrét technikai tudásáról.

A Mosgortrans eddig a GAZ-ra és a Kamazra támaszkodott az elektromos városi buszok esetében, és a modellt „Moszkvai elektromos busznak” nevezte el. A Kamaz tavaly áprilisban nyitott egy külön elektromos buszgyárat is, amely a Sokolniki Autójavító és Építőipari üzemben (SVARZ), a Mosgortrans moszkvai fióktelepén található. A Kamaz gyár jelenleg évi 500 elektromos buszt tud gyártani és a tervek között szerepel egy másik gyártóépület felépítése is, amely 200 elektromos busszal járulna hozzá az éves termeléshez.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!