Minden huszadik eladott Audi tisztán elektromos volt tavaly

0

Az Audi is remek évet zárt 2021-ben, a márka elektromos autókra vonatkozó eladásai a múlt évben is szárnyaltak, ezzel pedig az Audi, mint márka, a második legjobban teljesített a Volkswagen Csoporton belül. Az első helyen maga a Volkswagen állt a tavalyi év tekintetében.

Nézzük is meg a számokat, a legjobban azok beszélnek a márkáról és annak 2021-es évéről: 81 875 darab e-autót adtak el tavaly, ami 57,3 százalékkal lett több, mint egy évvel korábban. Ezzel pedig végül is kijelenthető, hogy minden 20. eladott Audi már tisztán elektromos volt a tavaly eladott autóik közül. Itt az e-tron márkanév viszi azt a feladatot, amit a Volkswagenen belül az ID. család, így az alábbi táblázaton (Insideevs) pontosan ennek tudjuk megnézni a 2021-es számait:

A grafikonon jól látszik, hogy a növekedés folyamatos és tartósnak is tűnik. Ez egyrészt a folyamatosan növekvő igényeknek, valamint az egyre szélesebb körű tisztán elektromos modellek megjelenésének tudható be. Ráadásul a 2021-es év utolsó (negyedi) negyedéve kimagaslóan jól sikerült az Audinak: 29 100 darab BEV (battery Electric Vehicle) eladását hozták össze. Jelenleg az alábbi a kínálat e-tron fronton:

  • Audi e-tron SUV (+ az S kivitel)
  • Audi e-tron SUV Sportback (+ az S kivitel)
  • Audi e-tron GT
  • Audi RS e-tron GT
  • Audi Q4 e-tron
  • Audi Q4 e-tron Sportback

Ha már szóba kerültek a negyedévek, szintén egy grafikont (insideevs) mutatunk alább meg, amin 2020 első negyedévéig vissza tudjuk követni a számokat. Ha 2022-ben is ilyen jól teljesít az Audi, akkor könnyen összejön a hatszámjegyű eladási rekord.

Érdemel mg pár szót az Audi stratégiája is a következő évek vonatkozásában, amiből a legfontosabb, hogy közel 20 tisztán elektromos modell is jöhet a palettára a következő években. Ezt leginkább az a 18 milliárd euró elköltése segítheti elő, amit 2022 és 2026 között akar elkölteni a márka. 2026-tól pedig jönnek a legújabb generációs Audi BEV modellek.

Az Audi legfőbb e-autós piaca tavaly Európa volt, az Egyesült Államokban pedig az összes eladások 13,4 százaléka landolt.