Duplázna a kínai piacon a Volkswagen idén

0

A Volkswagen 2021-ben nagy reményekkel fordult a kínai piac felé, azonban valahogy nem igazán akartak az ottani vásárlók megérkezni a márka kasszájához. A tavalyi év első fele botrányosan alacsony számokat hozott, ellenben a második félév már jobban sikerült. Befutott a tavalyi éves szám a Volkswagen kapcsán is, így meg tudjuk nézni, hogy Kínában hogyan teljesített a márka.

2021-re Herbert Diess és a döntéshozók 80 – 100 ezer eladott MEB padlólemezes elektromos VW eladásával terveztek, sajnos azonban csak erősen alulról sikerült karcolni a határt a 70.625 darabos eladással. Az alábbi grafikon (insideevs) szépen mutatja, hogy miként alakult a tavalyi éve a márkának, hónapról hónapra.

Az eladások az ID.3, ID.4 és ID.6 típusok értékesítési számaiból jöttek össze, az eladások javáért az ID.4 CROZZ/ID.4 X páros volt a felelős. Hogy mi lehetett az oka a nem túl acélos eladási számoknak, azt csak találgatni lehet.

A kínálat ma már rendkívül széles Kínában, kezdve a hazai márkákkal (pl: NIO, XPeng, hogy csak a legismertebbeket mondjam), de ezen ázsiai országban szintén jelen van a nagy kihívó, a Tesla is. A sok versenytárs csak egy dolog, de ha a termék sem fogja meg a vevőket, akkor lesz csak igazán nagy a baj. Utóbbi vonatkozásban belsős információk szerint több tényező is problémás volt:

· Több technikai jellemző hiánya, ami egy manapság jó elektromos autónak számító típusban meg kellene, hogy legyen.

· A kemény versenyhelyzet, hiszen a kínai elektromos autó gyártók bizony felnőttek a feladathoz.

· A versenytársakhoz képest késői bevezetés.

· A Volkswagen új járműelosztó hálózatának hiányosságai.

Az év második felére növekedésnek indult számok láttán elmondható, hogy a VW sikeresen oldotta meg a főbb problémákat, így jöhetnek a merészebb célkitűzések is.

A Reuters szerint ezekből nincs is hiány, a legfrissebb információk szerint a vállalat 2022-re megduplázta a várakozásait a kínai eladásokkal kapcsolatban. Az elektromos autók tekintetében idén legalább 140.000 e-autót akarnak az országban eladni, ami havonta átlagosan 11.600 darabot jelentene. Hogy a számos nehezítő tényező ellenére sikerül-e nekik elérni ezt a célt, az jó kérdés, de ha az utolsó három hónap számait vesszük alapul, akkor sikerülhet.