Rekordsebességgel tölt a világ leggyorsabb elektromos autója

0

333 kW-tal tudja az Ionity nagy teljesítményű töltője tölteni a Rimac Nevera elektromos autót, de egy gyorsabb töltő akár 500 kW-al is töltheti.

Legyen szó belsőégésű, vagy éppen elektromos motorral meghajtott szupersportautóról, egy ilyen birtoklása különleges élmény. Aki egy ilyen autót megvesz, a fenntartási költségek jelentik számára a legkevesebbet, mint ahogyan talán az sem szempont ilyenkor feltétlenül, hogy milyen technika adja a hátba vágó gyorsulást. Az már annál fontosabb, hogy amikor a tulaj elviszi egyet csapatni az autót, mennyi időt kell a „tankolással” foglalkozni.

Egy benzinkutas látogatás elég gyorsan meg tud történni, de mi a helyzet egy elektromos szupersportautó esetében? A horvát Rimac a kategória egyik legismertebb gyártója. Technikájuk annyira fejlett, hogy többek között a Porsche is egyre nagyobb mértékben vásárolja be magát a vállalatba, ezzel is hozzáférve ezekhez a csúcstechnológiás komponensekhez.

Azonban a Porsche-partnerségen túl a Rimacnak arra is van ideje, hogy saját autót fejlesszen, ennek lett a kézzelfogható eredménye tavaly nyáron a Nevera, mely a déli szomszédaink egy 2007-es váratlanul erős mediterrán ciklonjáról kapta a nevét. A Rimac Nevera közel 34 százalékkal hatékonyabb aerodinamikailag, mint a korábbi C_Two néven ismert prototípus.

Ezt a Neverát vitték el most egy Ionity töltőhöz Horvátországban és meglepően komoly töltési teljesítményt képes az autó felvenni. A lenti képek tanulsága alapján 32 százalékos töltöttségnél 311 kW volt a felvett teljesítmény, 62 százaléknál 333 kW, míg 80 százaléknál 141 kW.

A látogatást maga a cég tulajdonosa, Mate Rimac erősítette meg egy Facebook poszt formájában, melyben még azt is elmondta, hogy ez az érték a töltő korlátai miatt jött ki. Egy arra alkalmas oszlopról képes 500 kW teljesítménnyel is tölteni a világ leggyorsabb tisztán elektromos autója.

Jelenleg a Nevera a leggyorsabb és legdrágább (tisztán elektromos) autó amit pénzért meg tudunk venni. A végső modell paraméterei nem sokban térnek el a prototípus modelltől. A négy elektromos motor összteljesítménye 1914 lóerő, ezért cserébe a Nevera 1,85 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, míg 4,3 másodperc kell a 160-as sebességhez. Az új elektromos hiperautó végsebessége 412 km/h, egyetlen töltéssel pedig akár 550 kilométert is meg tudunk tenni. Persze, nem ekkora sebességgel.

A Rimac Nevera-ból csupán 150 példány készül, darabja 2 millió euróba fog kerülni. Kiemelendő, hogy minden egyes vételi szerződést Mate Rimac fog személyesen aláírni, a Rimac alapító-vezérigazgatója.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!