A Tesla 2000 Model Y karosszériát építhet a berlini Gigafactory-ban a hőn áhított végleges engedélyek előtt, ugyanis erre egy különleges engedélyt kapott a Brandenburgi Állami Környezetvédelmi Hatóságtól.
Felpörögtek az események a Tesla háza táján, már ami a két, épülőfélben lévő üzemüket illeti. A Giga Texas kapcsán már írtuk, hogy folyamatban van az üzem nyitása, ahol talán még nyitóbuli is lesz hamarosan. Most pedig Berlinből érkezett egy jó hír.
A német bürokrácia jogosan félti az őshonos autóiparát a Teslától és sajnos kimondatlanul is ahol tud, alá tesz az amerikai behatolónak. Azonban a végtelenségig nem lehet a jogi szálakat csűrni, csavarni, valamikor kénytelenek lesznek kiadni a végleges működési engedélyeket. Hogy ez mikor történik meg, senki nem tudja, de találgatás a témában van bőven. Egyesek szerint már a célnál jár Elon Musk, mások szerint még akár hetek-hónapok is eltelhetnek, mire beindulhat a teljes körű autógyártás Németországban.
Míg a Tesla a német engedélyekre vár, nemrég engedélyt kapott 250 Model Y karosszéria legyártása, elsősorban teszt-jelleggel. Ha pedig már ezek megvoltak, akkor a Tesla dobott rájuk kerekeket és alájuk hajtásláncot és (valószínűleg) el is vitték az autókat töréstesztre és típus-jóváhagyásra.
A legújabb hír pedig most érkezett, miszerint további 2000 Model Y-t gyárthat le a Tesla az üzemben, ezeket azonban nem adhatja el. Egészen pontosan heti 500 darab legyártására kaptak engedélyt, így a következő 4 hét aktívan telhet a hamarosan induló üzem bizonyos területein.
A mostani 2000 darabra kiadott engedélyt a Tesla azzal indokolta, hogy további gyártásfinomítási műveleteket kell elvégezniük, mert a mérnökök elégedetlenek voltak az első 250 darabos tétel minőségével.
„a kérelmező részletesen – és a jóváhagyó hatóság számára is elfogadhatóan – kifejtette ezen igény szükségességét. A folyamatban lévő rendszertesztek eredményei azt mutatják, hogy a szükséges minőségi és termelési hatékonyságot a fent említett üzemi egységekkel kapcsolatban még nem sikerült elérni. A rendszertesztek során legyártott vagy összeillesztett alkatrészek és/vagy karosszériaelemek rossz minőségűek és jelentősen eltérnek a rendszer specifikációitól. A hatóság számára érthető az is, hogy a rendszertesztek azok, amelyek a vizsgálandó rendszer(ek) szempontjából a mindenkori vizsgálati eljárások elengedhetetlen minimumát jelentik.”
A termelés az eredeti idővonal szerint 2021 végén megkezdődött volna, de különböző bürokratikus akadályok számos problémát okoztak. A kaliforniai vállalatnak számos panasszal is meg kellett küzdenie a helyi környezetvédelmi csoportokkal, amelyek a talajvíz és más, az ipari telephelyen található tárolótartályban lévő, potenciálisan veszélyes anyagok miatt aggódtak. Azonban reméljük, hogy heteken belül elstartolhat az első európai Tesla gigagyár.