A Volkswagen második elektromos szedánja (a csak Kínában 2019-ben piacra dobott e-Lavida után), az Aero B várhatóan az év végén, vagy 2023 elején debütál.
A Volkswagen Aero B (jelenlegi nevén) egy furcsa jószág, hiszen az aktuálisan ismert menetrend alapján nem illik egyetlen ID. modell közé sem, márpedig a Volkswagen egy ideje ezen termékcsaládon belül mutatja be tisztán elektromos modelljeit. Ha az Aero B végül valóban ID. járműként mutatkozik be, a nevezéktan alapján minimum a 7-es nevet kellene majd kapnia.
Az első prototípus a Los Angeles-i Autószalon előestéjén mutatkozott be. A bemutatón Scott Keogh (A Volkswagen amerikai divíziójának vezetője) megerősítette, hogy a modell sorozatgyártásba kerül. Akkoriban még úgy nyilatkozott, hogy a gyártás beindítására 2022-ben sor kerül. Sajnos úgy tűnik, hogy erre viszont még 2023-ig várni kell. Ezt maga Ralf Brandstätter, a Volkswagen vezérigazgatója mondta el egy LinkedIn bejegyzésben. Az elektromos újdonság több nevet is kapott a bemutatása óta. Ralf Brandstätter legutóbb Aero B néven hivatkozott rá, valamint, hogy „kiváló és tágas, mint egy Phaeton, plusz hatalmas csomagterű. 700 km-es hatótávjával egy igazi bajnok”.
Ha valóban 2022-ben, vagyis idén beindul a típus gyártása, akkor jogos lehet addig is minél több teszt elvégzése, elkerülendő a későbbi hibákat, melyek akár visszahívási akciókhoz is vezethetnek. A friss kémfotók alapján a Volkswagen mérnökei megragadták a lehetőségeket, amit a téli körülmények biztosítanak és tesztútra vitték az Aero B szedán változatát.
Hogy az autón látható elemek és formai megoldások végül milyen formában köszönnek vissza a végleges autón, azt nem tudni, erre várnunk kell a vélhetően még az idén megtartandó premierre. Az Aero B a méretéből és a tudásából kiindulva vélhetően a Tesla Model 3, a BMW i3 szedán, vagy éppen a Polestar 2 ellen állhat a rajtvonalhoz.
Az Aero B kombi és szedán alapjait nagy eséllyel az ID. Vizzion névre keresztelt limuzin adja, abban a bemutatásakor egy 111 kWh-s egységről beszélt a márka, 225 kW teljesítményű motorokkal. A gyártás helyszíne Németországon belül marad, pontosabban az Emden melletti üzemben, ahol jelenleg a VW Passat is készül (még). Ugyanis 2020 végén a márka felügyelőbizottsága komoly anyagi fejlesztéseket jelentett be üzemeihez kapcsolódóan, elősegítendő az elektromos modellek gyártását. Ennek megfelelően Szlovákiába helyezi át a VW Passat modellek gyártását a németországi Emden üzemből. Az első szlovákiai Passat 2023-ban gördül majd le a szerelőszalagról, míg az emdeni üzem az elektromos modellek előállítására áll át. Az ID.4 után ott kezdik meg az új teljesen elektromos kombi modell gyártását is.