Késik a nagyakkus elektromos Rivian modellek gyártása

0

A Rivian megerősítette, hogy az R1T elektromos pickup és az R1S SUV vásárlóinak 2023-ig várni kell a legnagyobb akkumulátoros verzióra.

Nehezen tudom eldönteni, hogy szeretnék-e most Rivian vásárló lenni. Egyrészt ott a jó hír, hogy végre beindult a gyártása az R1T és R1S modelleknek, még ha erősen korlátos darabszámban is. Az R1T pickup napi pár darabja sem túl acélos, de hogy az R1S SUV-ból alig pár darab készült csak el, az még inkább elkeserítő.

Persze érthető a lassú felfutás, hiszen ez sosem egyszerű feladat és vélhetően az Amazon 700 millió dolláros pénzügyi támogatásáért cserébe is hozni kell a vállalt számokat a 100.000 megrendelt furgon tekintetében. Vélhetően ezen furgonok gyártása köti le a Rivian minden erőforrását, amire talán a hamarosan építés alá kerülő második Rivian-gyár lehet majd a megoldás.

Addig is marad a várakozás, hiszen az R1T pickup és az R1S SUV bemutatkozása között bár csak 1 nap különbség volt, a két típus premierje 2018 novemberében volt. Azóta nagyjából 71.000 ember adott le előrendelést az autóra, így a ledolgozandó elmaradás tetemes. Nagyon kell az a második gyár, míg az Amazon furgonjaival nem készül el a Rivian.

Ha mindez nem lenne elég, a napokban állítólag maga a vezérigazgató, RJ Scaringe írt levelet a megrendelőknek, melyben egy újabb rossz hírt közölt: egyrészt a múlt hónapban már megismert pénzügyi eredményekről beszélt, valamint arról, hogy a legnagyobb akkupakk nem lesz elérhető egészen 2023-ig.

„December 15-én körülbelül 71.000 előrendelésnél jártunk az R1T és az R1S típusok kapcsán az Egyesült Államokban és Kanadában, amelyek túlnyomó többsége az Adventure felszereltségi szinttel került leadásra (a legnagyobb akkumulátort (Max pack) tartalmazó Explore csomag az előrendeléseink körülbelül 20%-át teszi ki). Annak érdekében, hogy a lehető legtöbb előrendelőt ki tudjuk szolgálni, a következő évben kiemelten kezeljük az Adventure pack-el megrendelt autók megépítését. Az Explore felszereltségű autókat, melyek a Max pack akkumulátorkonfigurációval kerültek leadásra, csupán 2023-ban tudjuk elkezdeni gyártani.”

Látható tehát, hogy a Rivian most stratégiát vált és célja első körben minél több megrendelő kiszolgálása, szerencsére ők a „kisebb” akkupakkos verziót választották, így többet is tud a Rivian legyártani ezekből. Más gyártókhoz hasonlóan a Rivian is első körben a drágább modelleket akarta gyártani (a profit maximalizálása végett), de az Amazon furgonja által okozott fennakadások miatt kénytelen volt változtatni a felálláson. A még várakozni kényszerülő előrendelők 2022 elején részletes tájékoztatást kapnak majd arról, hogy mikorra várhatják az autójuk legyártását. A kisebb akkupakk esetében már van EPA fogyasztási érték is.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!