Jövőre megérkeznek a BYD elektromos furgonjai Magyarországra

0

Hazánkban is egyre népszerűbb a vállalkozások és a magánszemélyek körében is az elektromos teherautó, vagy éppen furgon. Magam is folyamatosan fedezem fel az utakon ezeket az elektromos modelleket, különböző vállalkozások logójával felmatricázva. Számos márka kínálatából lehetett eddig is választani és mostantól egy újabb autógyártó termékeiből is választhat az, aki elektromos meghajtású tehergépkocsira váltana a belsőégésű helyett.

Az új játékos a magyar pályán a már sokak által ismert kínai BYD, akik az elektromos buszok után újabb elektromos járműveket hoznak el a magyar vásárlóknak. Hazánk és a BYD neve nem csak a most bemutatott furgonok esetében kötődik össze, hiszen 2017 óta Komáromban készülnek a BYD elektromos buszai. Az üzemben évente négyszáz járművet állítanak elő és 300 embernek adnak munkát.

Az első itt készülő járművek a 12 méter hosszú, szóló városi autóbuszok voltak. A BYD komáromi telephelyén kezdetben városi és távolsági közlekedésre szánt elektromos buszokat szerelnek össze, európai megrendelésekre. A kész buszok mellett az angol ADL-lel együttműködésben gyártott autóbuszok vázszerkezeteit is itt hegeszthetik össze. Azóta már többek között Komárom és Salgótarján is vásárolt ezekből a buszokból.

A buszok után pedig a teherautók következnek. Hazánkban első körben az ETP3 és az ETM6 járművek lesznek megvásárolhatók, az első kiszállítások 2022-ben kezdődnek meg. Az elektromos járművek értékesítésére, szervizelésére és garanciális ügyintézésére a magyar Eurotrade-el szerződött a kínai márka. Jelenleg négy helyszínen várja az Eurotrade a vásárlókat: Szombathely, Kisigmánd, Esztergom és Kistarcsa.

ETP3

Az ETP3 a BYD egy kisebb furgonja, ami 1,7 tonna öntömegű és 720 kg tömegű rakomány mozgatására képes. Hosszúsága 4,46 méter, szélessége 1,72 méter, magassága pedig 1,875 méter. A raktér mérete 3,5 köbméter. Az akkupakk kapacitása 50,3 kWh, amiből 44,9 kWh használható (LiFePo4, ismertebb nevén LFP cellákkal), ami a már ismert Blade cellákból épül fel. Töltési képességek terén 6,6 kW (AC) és 40 kW (DC) teljesítmény várja a leendő vásárlót és 100 kW teljesítményű elektromos motor. Az ETP3 WLTP hatótávja 269 km, városi körülmények között 310 km.

ETM6

Ez már egy komolyabb tudású és méretű jármű, saját tömege 3500 kg, ami mellé még képes 3990 kg terhet is cipelni. Hosszúsága 5,95 méter, szélessége 2,1 méter, magassága pedig 2,94 méter. Itt már egy komolyabb, NMC kémiás akkupakk fogadja a vevőt, 126 kWh kapacitással. A típus esetében nincs hivatalos WLTP hatótáv, csupán egy gyártói érték, ami 200 km-ről szól. A DC villámtöltési képesség itt már 120 kW, CCS csatlakozón keresztül.

„Izgalmas piaci potenciál rejlik a teljesen elektromos, zéró kibocsátású BYD eTruckjaink számára Magyarországon egy olyan időszakban, amikor a világ összefog az éghajlatváltozással szemben” – mondja Isbrand Ho, a BYD Europe ügyvezető igazgatója. „A BYD elkötelezett amellett, hogy aktív szerepet játsszon abban, hogy segítse a kereskedelmi fuvarozást abban, hogy zökkenőmentesen térhessen át a tiszta, teljesen elektromos teherautókra, amelyek biztonságosak, megbízhatóak és praktikusak.”

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!