Téli teszten a Volvo csúcs elektromos kamionja

0

Az elektromos kamionok kapcsán sokszor előkerül a hatótáv kérdése. A felvetés jogos, hiszen ebben a méretkategóriában csak most ébredezik a tisztán elektromos meghajtás. Viszont már most kiválónak tűnő modellek léteznek, melyek hamarosan megkezdhetik helyi-kibocsátásmentes működésüket. Az egyik legerősebb játékos a Volvo Trucks és az általuk fejlesztett elektromos kamionok.

Egyik legjobban várt kamionjuk az FH, ami a legnagyobb a portfólióban, hiszen még a 16 tonnás FL és a 27 tonnás FE járműveknél is nagyobb. Az FH a nagyok ligájában, a 44 tonnás kategóriában játszik. Itt rögtön három típussal nyit a Volvo Trucks, hiszen az FH mellé még érkezik az FM és FMX típusjelölésű kamion is. A gyártó elmondása szerint a trió gyártása 2022-ben kezdődik, nyergesvontató kivitelben, majd később jöhetnek a felépítményeket is fogadni képes variánsok.

Az FH, FM és FMX kamionok mindegyike három elektromos motorral érkezik alapesetben, együtt a Volvo Trucks által fejlesztett I-Shift váltóval. Az elektromos motorok összesített teljesítménye 490 kW, nyomatékuk 28 000 Nm. A kamionok gyomrában 6 akkupakk teljesít szolgálatot, összesen 540 kWh kapacitással, ami a gyártó szerint hozza a 300 km-es hatótávot ennek a monstrumnak is. Töltési képességekből természetesen az AC és a DC képességek is megvannak. Előbbi 43 kW, míg utóbbi esetében 250 kW teljesítménnyel szolgálja majd a kamion tulajdonosát. A DC villámtöltés és egy megfelelő töltőoszlop párosítása esetén az akkupakk 80 százalékra való feltöltése 1,5 óra alatt megvalósítható. De vajon hogyan teljesít egy ilyen kamion, egy jó kis -25 fokos környezetben? A Volvo Trucks sajtónyilatkozata szerint az FH ezt az akadályt is sikerrel vette.

A jeges tesztre a márka hazájában, Svédországban került sort, de ott is a sarkkör környékén. A márka marketingese, Jessica Sandström így beszélt a tesztről:

„A világ minden táján vannak ügyfeleink és teherautóinknak mindenhol teljesíteniük kell, ezért elengedhetetlenek a kemény klímatesztek”

Az eredmények kiválóra sikerültek, a tesztelés egyik fontos segítsége volt a Ready to Run nevű új funkció. Ez a funkció felkészíti a kamion akkupakkját a munkanapra, szükség esetén előfűtéssel, vagy nagyon meleg időjárás esetén az akkumulátorok és a kamion vezetőfülkéjének hűtésével. Az akkumulátorok optimális hőmérséklete +25° körül van, a vezető könnyedén elindíthatja az előmelegítést vagy előhűtést, távolról egy alkalmazáson keresztül.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!