A VW Osnabrück-béli gyárában készülhet a németek első tisztán elektromos kabriója. Herbert Diess a Volkswagen Csoport vezérigazgatója szerint nemcsak a VW, hanem az Audi is fontolgatja egy nyitott tetejű autó sorozatgyártását.
A Volkswagen Golf és az ID.3 feladata ugyanaz volt megalkotásukkor, vagyis minél szélesebb körben bevonzani a vásárlókat a márkához és persze egyben az is, hogy ezek az emberek minőséget kapjanak a pénzükért. A Golf megjelenése óta eltelt jó pár évtized és sikerrel lett a kompakt-középkategória egyik etalonja. Hogy az ID.3 is hozza-e ezt a feladatot, azt majd csak az idő dönti el. Azonban a típus sikere az elektromos autók körében vitathatatlan, Európában mindenképpen.
Hamarosan pedig egy újabb ponton kapcsolódhat össze a két típus, ez pedig a kabrió. A Golfból már az első generáció is kapott nyitott tetejű változatot, sőt még az Volkswagen EOS is a Golf alapjaira épült meg. Az ID.3-nak is jól állna a kabrió-életérzés, már csak a csendes mozgása végett is lenne különös érzés egy nyitott tetejű változatban utazni. A VW vezérigazgatója, Herbert Diess is eljátszott a gondolattal bizonyára, hiszen idén márciusban a Twitter profilján két képet osztott meg egy kabrióról, amit egyértelműen egy ID.3 átrajzolásával alkottak meg.
quiet, smooth, open: We‘re thinking about an e-convertible, maybe an #VWID3 convertible. What do you think? pic.twitter.com/cfLHu3OGa9
— Herbert Diess (@Herbert_Diess) March 1, 2021
Azóta nem nagyon hallottunk az ötletről. A német Automobilwoche most egy izgalmas cikket közölt le, ami szerint maga Herbert Diess jelentette be, hogy a Volkswagen Osnabrück-béli gyára kapja meg a lehetőséget arra, hogy egy elektromos meghajtású kabriót gyárthasson. Ez még csak az egyik jó hír. A magazin szerint, ha valaki Audi jelvénnyel szeretne magának egy elektromos kabriót, annak is valóra válik a kívánsága a közeljövőben. A végleges döntés egy nyitott tetejű elektromos autóról december 9-én várható.
„A következő lehetőség természetesen egy elektromos kabrió kell, hogy legyen. Erre vonatkozóan vannak tervek a Volkswagennél, és az Audinál egyaránt.”
Diess elmondása szerint az üzem dolgozói jól képzettek a kabriók összeszerelésében, tekintve, hogy a T-Rock nyitott tetejű változata jelenleg is ott készül. Az üzem sok éve létezik Németországban, ám a Volkswagenhez csak 2009 óta tartozik, amikor is átvették a beszállító Wilhelm Karmann GmbH-től, annak fizetésképtelensége miatt. A Karmann és a VW közötti kapcsolat történelmileg mindig is szoros volt, hiszen ott készültek például a Beetle és a Golf kabrió változatai is.