Az európai piacon is megjelenne a Foxconn. Az egyszerűbb elektromos autógyártás érdekében már felvásároltak egy gyárat, egy csipgyártó céget és több beszállítói partnert is megkereset.
A héten három tisztán elektromos modellt is bemutatott a Foxconn, melyek a Foxtron Model C, Model E és a Model T nevet kapták. A Foxconn (hivatalos nevén Hon Hai Precision Ind. Co., Ltd.) leginkább az Apple beszállítójaként ismert. A tajvani székhelyű vállalat októberben ismertette azt a célkitűzését, hogy 2025 és 2027 között a világ elektromos autóinak 10 százaléka számára kíván alkatrészeket vagy szolgáltatásokat biztosítani.
Tegnap az Autoblog jelentése szerint a Foxconn megkezdte európai terjeszkedését. A Foxconn elnöke, Liu Young-way elárulta, hogy lesz némi „közvetett” együttműködés a német autógyártókkal. Azonban sok részletet nem árult el, hisz a jövőbeli tervek egyelőre nem publikusak. Annyit még hozzáfűzött, hogy Európa után Indiában és Latin-Amerikában, majd később Mexikóban is gyárat építenének.
A tavjani tech-óriásnak hatalmas tervei vannak az elektromobilitással kapcsolatban. Céljuk, hogy a világ egyik vezető elektromos autógyártójává váljon. Ezen útján pedig meglehetősen nagy sebességgel halad. Főleg Európában fog rekordidő alatt megjelenni a gyártó. Ami egyáltalán nem baj.
A Foxconnak vannak üzletei a Stellantis Csoporttal és a Fisker Inc.-el. Ezenkívül megvásárolt egy amerikai gyárat a Lordstown Motors Corp-tól, valamint egy tajvani csipgyártó üzemet is bezsebelt. Mindezt azért, hogy a jövőben egyáltalán ne legyen gondja a világszerte tapasztalható félvezetők hiányával.