Megmenekülhet a szebb napokat látott StreetScooter vállalat

0

Úgy tűnik, hogy a StreetScooter elektromos autói megússzák, hogy ne tűnjenek el a történelem süllyesztőjében. Megérdemli, hisz korszakalkotó tevékenységet űzött azokban az években, amikor az elektromos autózásról sok gyártó még csak nem is nagyon akart tudni.

Akik nem ismernék, ez az a vállalat, amit a német Posta (Deutsche Post) 2014-ben megvásárolt. Azzal a céllal, hogy készítsen számukra egy elektromos furgont, amivel a csomagok és küldemények egyszerűen kézbesíthetőek. Abban az időben nem nagyon volt elektromos furgonból kínálat, talán a Nissan e-NV200 volt akkoriban az egyetlen ilyen opció. Az üzlet tehát megköttetett és a StreetScooter munkája a már ismert, saját fejlesztésű és gyártású sárga elektromos furgon.

Három típust gyártottak, mindhármat Németországban: a Work és Work L Aachen-ben és Düren-ben készült, a Work XL pedig a Ford kölni gyárában. Ez a modell egyébként a Ford Transit alvázára épül. Összességében minden modelljükről elmondható, hogy igen praktikusak és jól használhatók.

Ahogy telt az idő, úgy bizonyult egyre inkább rossz döntésnek a vásárlás, és sajnos a furgonok gyártásával le is álltak 2020 márciusában. A döntés annak fényében érthető, hogy az azt megelőző üzleti évben mintegy 100 millió euró veszteséget hozott össze a DP-nek a gyártás.

Volt idő mikor a németek Elon Musk segítségét kérték, hiszen bizonyára van még potenciál a cégben, többek között ott a rengeteg felhalmozódott tudás, ami az évek alatt összegyűlt.

Musk vélhetően nem látott fantáziát a cégben. Viszont most felbukkant egy új vevő, legalábbis a német Die Welt magazin szerint. Szerintük a vásárló az Odin Automotive, mely igen friss alapítású cég, szeptember közepén jegyezték be Luxemburgban. A német Szövetségi Kartellhivatalhoz intézett értesítésük szerint át kívánják venni az aacheni székhelyű StreetScooter Engineering leányvállalatának minden részvényét. Az Odin bejegyzett vezetője Stefan Krause, aki egyben a legfőbb részvényes is. Az úr egyébként nem ismeretlen játékos, korábban a BMW-nél töltött be vezető tisztséget és olyan e-autós cégekhez is volt már köze, mint például a Faraday Future.

A Deutsche Post nem erősítette meg a vásárlás tényét, a StreetScooter pedig nem is reagált a megkeresésekre. Amint lesz további információnk az ügyben, jelentkezünk.