Mostanában nincs nagy pörgés a Polestar háza táján. Mióta a tisztán elektromos Polestar 2 kapható és a gyártás is gond nélkül be lett üzemelve, azóta megy minden a maga útján.
Persze egy olyan márka esetében, mint a Polestar, nem igazán beszélhetünk lazsálásról és ezzel így van Thomas Ingenlath vezérigazgató is. Egy kicsit fel kell rázni a történéseket, így ideje volt elővenni a következő nagyágyút a zsebből, ami a Polestar 3.
Az igazgatóval a Car and Drive magazinnak sikerült jobban elbeszélgetnie az IAA müncheni rendezvényén. Ahol természetesen szóba került a következő Polestar modell is, ami a dolgok jelen állása szerint egy tisztán elektromos SUV lesz. Egyelőre csak két üléssor lesz benne, annak ellenére, hogy az Egyesült Államokban készülne (a Volvo Ridgeville melletti üzemében, Dél-Karolinában).
Az Egyesült Államokban nagy hagyománya van a három üléssorral megspékelt autóknak. Ezért nem valószínű, hogy a Polestar megengedhetné magának az ottani vásárlóközönség igényeinek figyelmen kívül hagyását. Ki tudja, talán mire az autó bemutatásra és gyártásra kerül (vélhetően mindkét esemény meglesz 2022-ben), megváltozik a vezérigazgató véleménye is. Viszont most még kitart a két üléssor mellett. Ehhez persze némileg át is kell szabni a terveket, hiszen a Polestar 3 egy teljesítményre hangolt SUV lenne, ennek megfelelően a vonalai is sportosak lesznek. Adódik a kérdés, hogy mi lesz az esetleges harmadik üléssor utasainak fejterével? A választ vélhetően az XC90 tisztán elektromos változata adja majd meg.
Szóba került még a hajtáslánc kérdése is, melyből két verzió készül majd a tervek szerint. Egy, illetve két motoros kivitelekben. A Polestar 2 a CMA padlólemezre épült, míg a Polestar 3 a Volvo új generációs, elektromos autókhoz tervezett padlólemezét kapja meg.
Az új SUV segítségével az igazgató évi 100 000 legyártott Polestar autóval számol, ami szép célkitűzés. Az új SUV inkább egy rétegmodell lenne, míg a számok fő volumenét továbbra is a Polestar 2-nek kell majd hoznia.
A tervek között van a Polestar 0 nevű projekt is, melynek keretein belül a márka teljesen karbon-semlegessé válna 2030-ra.