Na kérem! Ilyen az, mikor egy üzlet beindul. A Tesla pár éve, a Model 3 megalkotásakor döntött úgy, hogy elérhetővé teszi szélesebb körben is az elektromos autózást. A koncepció sikeres volt. Bár a Model 3 nem az olcsó elektromos autók közé tartozik, de jelentősen átalakította az autóvásárlási szokásokat és mint látható, az autó népszerűsége azóta is töretlen.
Erre a tűzre öntött most egy jó adag olajat a Model Y bevezetésével a Tesla. Egyszerűen nem tudnak eleget gyártani és minden rekordot megdönt azokon a piacokon ahol megjelenik.
Elmondhatjuk, hogy a Tesla megoldotta a házi feladatot, nem is akárhogyan. Innentől lehet egy kicsit hátra dőlni a nyugágyban és elégedetten szemlélni a történéseket. Viszont Elon Musk a négy óra alvási idejével nem az a hátradőlős ember. Vélhetően a Model 3 és az Y sikeres bevezetése kapcsán dönthetett úgy, hogy ideje a figyelmét egy másik ígéretére fordítania. A „Model 2” néven ismert, olcsó Tesla felé, amit sokan a 25 000 dolláros kezdőárral azonosítanak.
Erről pedig nem más, mint maga Musk beszélt egy belsős közleményben a Tesla munkavállalóinak. Ráadásul azt is elmondta, hogy az autó nem feltétlenül csak kormánykerékkel és pedálokkal lesz megvehető, ami erős önvezető képességek meglétét feltételezi, mire az autó megérkezne a nagyközönség elé. Musk az érkezésre is kitűzött egy hivatalos határidőt: 2023. Továbbá a legkisebb városi Tesla sem a „Model 2” nevet fogja megkapni, de nem árulta el, hogy milyen néven érkezik.
Hasonló figyelemelterelést már láttunk a Teslánál, mikor a Model Y-ra ráírták, hogy „nem Model Y”
A városi kisautóról maga Musk beszélt a tavaly szeptemberi Tesla Battery Day rendezvényen:
„A Tesla egy meggyőző, 25 000 dolláros elektromos járművön dolgozik, amely szintén képes a teljes önvezetésre”
Musk azt mondta, hogy a Tesla 3 éven belül (tehát 2023-ra) előáll ezzel az autóval. További infókat sajnos nem árultak el Muskék, de egy régebbi Tweetjéből kiderül, hogy nagyjából 321 kilométeres hatótávra lesz képes az olcsó városi Tesla egyetlen töltéssel.
A tervezés és a gyártás helyszíne vélhetően a sanghaji üzemben lesz elsőként. Ugyanis tavaly augusztusban kikerült az internetre számos betöltendő pozíció, melyeket az ázsiai üzemben kell betölteni. Majd a Giga Berlinben is helyet kap a legkisebb modell gyártása. A legutolsó hírek pedig már működő Prototípusokról szólnak, szintén Kínából