Amikor idén áprilisban megjelentek az első hírek a most még csak tanulmányautóként létező Audi A6 e-tronról, igencsak tetszett, amit láttam. A külsőről mindig kár vitatkozni, az vagy tetszik valakinek, vagy nem, de az Audi A6 e-tron vonalai kiválóra sikeredtek meglátásom szerint. A márka szépen lassan építi fel az e-tron termékcsaládot, aminek eredete régebbre nyúlik vissza, mint gondolnánk.
A pár éve még hibridként élő e-tron név ma már a tisztán elektromos meghajtás szinonimája és olyan autók vannak a családban, mint az e-tron SUV, majd jött az e-tron GT és a Q4 e-tron. Az A6 most is megvásárolható elektromos meghajtással, igaz jelenleg ez csak plug-in hibrid szinten áll. Tavasszal az volt az álláspont, hogy csak 2022-ig kell várniuk azoknak, akik tisztán elektromos A6-ra fizetnének be a kereskedésekben, ám ez most egy kicsit megváltozni látszik.
Az elismert CNET magazin autós részlegének (RoadShow) nyilatkozott az Audi egyik szóvivője a típusról és elmondása szerint 2022-ben majd csak a végleges, sorozatgyártásra érett típust ismerhetjük meg, a kereskedésekben és az utakon csak legkorábban 2023-ban találkozhatunk a tisztán elektromos Audi A6-al.
Ugyanez a szóvivő beszélt arról is, hogy 2022-ben egy másik e-tron családtag is bejön a képbe. Az lesz a Q6 e-tron, szintén a PPE (Premium Platform Electric) padlólemezre tervezve, ami a Porsche és az Audi közös fejlesztése. A legelső autók a PPE-re építve a Porsche Macan tisztán elektromos verziója és az A6 e-tron lesz.
Az A6 e-tronnak nem kell szerénykednie, ha valaki ránéz az adatlapjára, hiszen 100 kWh kapacitású akkupakkból nyeri majd az energiát a hajtáslánc, amiben az elektromos motorok 350 kW (469 LE) teljesítménnyel repítik az autót. A 0-100 km/h gyorsulás kevesebb, mint 4 másodperc alatt történik meg. Visszatérve az akkupakkra, a rendszerfeszültség itt is 800V-os és a DC villámtöltési képesség 270 kW-ban csúcsosodik ki.
Érthető, hogy egyre több tisztán elektromos modell érkezik, hiszen az Audi is belépett azon autógyártók táborába, akik az évtized vége előtt biztosan megszabadulnak a belsőégésű motoroktól. Erről Markus Duesmann beszélt még nyár elején a német Sueddeutsche Zeitung interjújában. Ekkor konkrét intézkedés és dátum is meghatározásra került: 2026-tól az Audi nem árusít majd belsőégésű motorral szerelt személyautókat. A beszélgetés során arra nem derült fény, hogy az Audi kínálatában ezen dátum után is megmaradnak a hibridek, vagy azoknak is menniük kell?