Minden jó véget ér, tartja a mondás és ezúttal is igaz, hiszen hamarosan egy újabb ikonikus hellyel lesz kevesebb a világon. Pontosabban egyel kevesebb lesz látogatható mindenki által, hiszen a világ első Tesla Supercharger állomása hamarosan privát használatú lesz. Az indok egyszerű és igazából teljesen jogos is: biztonsági és titoktartási okai vannak.

Mint ismeretes, a Teslának saját villámtöltőhálózata van, Supercharger néven. A hálózat 2012 szeptember 24-én mutatkozott be és azóta is töretlenül fejlődik, bővül. Elsőként a Tesla Model S tulajdonosok vehették igénybe a töltőket, a bejelentés időpontjában hat állomással nyitott a hálózat. Az elsőként bejelentett töltőpontok közül is a legelső Los Angelesben került átadásra, a Hawthorne reptér mellett, ami a mai napig használható (még) a Tesla autóival. Itt tekinthető meg többek között a világon csupán néhány helyen látható „Supercharger tower” is. De a helyszín más miatt is különleges, hiszen itt van a Tesla Dizájn Stúdiója és sajnos pont ez lesz az itteni V3 töltő sorsának megrontója is, ezen létesítmény miatt kerül privát felhasználási módba a terület.

A helyszínen számos titkos fejlesztés és projekt zajlik. Nem igazán lenne jó, ha valami kiszivárogna, főleg annak fényében, hogy a töltőn hagyott autók tulajdonosai most még használhatják az épület mellékhelyiségeit is. Így különösen nagy az esélye, hogy olyasmit lát, vagy hall valaki, amihez semmi köze. Az már csak súlyosbítja a helyzetet, hogy a SpaceX főhadiszállás is egy kőhajításnyira van csupán a töltőtől. A töltőn elhelyezett felirat értelmében tegnaptól, vagyis 2021 július 19-től nem látogatható az állomás a nagyközönségnek. A töltő már el is tűnt a Tesla útvonaltervezőjéből.

A legutóbbi hírek a hálózatról viszont sokkal vidámabb jellegűek, például, hogy a V3 töltők teljesítménye jelentősen megnő. 2019 márciusában mutatta be a Tesla a V3-as Supercharger töltőjét, mellyel akár 250 kW-al is tölthetjük a 3-as illetve a Y modelleket. Azóta eltelt néhány és év a Teslának is lépni kell. A Plaid bemutató alkalmával Elon nem árult el pontos dátumot csak annyit, hogy a jelenlegi 250 kW-os csúcsról 300-ra, majd pedig 350 kW-ra húzhatják a töltőket.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!