Több millió elektromos autót akar értékesíteni a GWM 2025-ig

0

A Great Wall Motors közzétette a 2025-ig kidolgozott stratégiai tervét, és bemutatta az új, elektromos autókba szánt akkumulátorát. A kínai autógyártó 2025-ig 4 millió jármű eladását tervezi világszerte, melyeknek legalább 80 százaléka, azaz 3,2 millió autó úgynevezett New Energy Vehicle (NEV) lesz.

Kínában a „NEV” kategóriába tartoznak a tisztán elektromos és tüzelőanyagcellás járművek, illetve a plug-in hibridek. A Great Wall Motors 2025-ig 100 milliárd jüant kíván befektetni ezen a területen kutatás-fejlesztésbe.

A márka vezérigazgatója Jack Wei szerint nem csak a Great Wall Motors, de a teljes kínai autóipar számára rendkívül fontos időszak a mostani. Elmondása alapján a kínai autómárkák rendkívüli lehetőséget kaptak a terjeszkedésre. A stratégiai megbeszélésen elmondta, hogy „A kínai autómárkák egyetlen módja a vetélytársak tényleges felülmúlására az, hogy a következő három – öt évben nagy ütemben fejlesszék a saját erősségeiket, és így vezető szerepet töltsenek be az új energia és intelligencia terén. Ráadásul a kínai autómárkák számára ez egy egyszeri lehetőség.”

Ahhoz, hogy Kínában piacvezetők legyenek, és be tudjanak törni a globális piacra is, a Great Wall nem csak a globális K+F, gyártási és értékesítési céljait tűzte ki maga elé (ideértve az említett 2025-ös értékesítési célokat), hanem el kívánja mélyíteni a „márka, a technológia és a tehetség globalizációját” utalva arra, hogy tudatában vannak, hogy a marketingre és a márkahálózatok kiépítésére is rengeteget kell áldozniuk.

Nem említették ugyanakkor, hogy konkrétan mely piacok felé szeretnék megkezdeni a terjeszkedést, és új modelleket sem jelentettek be. A technológia alapjait viszont leleplezték, amire az eljövendő járműveket fel fogják építeni. A stratégiai konferenciát a „8. Great Wall Motors Tech Festival” keretein belül tartották meg, ahol bejelentették a márka új, „Dayu” névre hallgató EV akkumulátorát. A 2022-től megjelenő új NEV modelleket fogják ilyen akkumulátorokkal szerelni.

Li Shuihui, a Great Wall kutatásért és fejlesztésért felelős vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy az akkumulátor az NCM-811 lítium-ion technológiára épül, ami állítólag rendkívül biztonságossá teszi azt egy esetleges hőmegfutás (thermal runaway) esetén. További részletekről, azaz akkumulátor költségeiről, kapacitásáról, gyorstölthetőségéről azonban nem tettek említést.

Wei nyilatkozatát a kínai autóipar előmozdításáról alátámasztja az a tény, hogy a jelentés szerint az új akkumulátor műszaki szabadalmait ingyenesen bocsátják a teljes kínai autóipar rendelkezésére.