Elektromos autók miatt bővül az Opel gyára

0

A Stellantis Csoport szárnyai alá került PSA, vele együtt az Opel is egyre inkább belemerül az elektromos autók tervezésébe és gyártásába, aminek igazából mi, fogyasztók csak örülhetünk és talán idővel a termelés felfutása az árakra is jótékony hatással lesz. A hatékony termeléshez azonban a gyárak bővítésén és fejlesztésén át vezet az út, amit az Opel most magáénak is tudhat, tekintve, hogy Rüsselsheimben már lázas készülődés zajlik az EMP2 padlólemezes elektromos autók gyártásának megkezdése érdekében.

Ez lehetővé teszi az Opel/Vauxhall márkának azt is, hogy munkába állhasson egy második műszak, akik elektromos autókat gyárthatnak itt. A bővüléssel járó átalakítás idén ősszel veszi ténylegesen kezdetét, amivel 300 új munkahely jön majd létre a számítások szerint. A tervezett második műszakot elsősorban a vállalat jelenlegi aktív dolgozóival töltenék fel, akiknek mostani beosztása nem igényel már egy teljes embert, így megelőzhető a dolgozók elbocsátása is.

Az Efficient Modular Platform 2 (EMP2) nevű padlólemezre a C és D méretosztályos autók épülhetnek fel és az Opel úgy alakítja a lehetőségeket, hogy egy gyártósoron készülhessenek a tisztán belsőégésű motortól kezdve a teljesen elektromos meghajtású autókig minden. A Stellantis szerint a padlólemez-adta lehetőségek sora hatalmas spektrumban variálható, ezzel számos új modell megalkotása és gyártása válik lehetővé, költséghatékony módon. Erre a platformra épül meg az új elektromos Opel Astra is, valamint számos másik PSA Csoportos személy és haszongépjármű.

A Stellantis komoly milliókat fog a rüsselsheimi gyár fejlesztésébe ölni, aminek révén számos üzemterület megújul, köztük a karosszériaüzem és a fényezéssel foglalkozó részleg is. Utóbbiban vezetik be majd az úgynevezett „3-Wet” festési eljárást, ami a Stellantis szerint egy kiemelkedően környezetkímélő eljárás, nem beszélve az új eljárással megfogható összegekről. De széles körű változtatásokat hajtanak végre a végszereldében is.

A nyersanyagok és félkész termékek mozgatásához sem lesz szükség emberi munkaerőre, minden folyamatot gépesítenek és automatizálnak. Minden itt készülő járművet a kiszállítás előtt a hamarosan átadásra kerülő tesztpályán tudnak majd a dolgozók tesztelni, melynek eredményeit a szintén megújult informatikai rendszeren keresztül tudják megosztani.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!